prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Inspiring Science Education (ISE)

+Otvori sve -Zatvori sve

Inspiring Science Education

Inspiring Science Education (ISE) projekt sufinancirao se iz programa potpore politike za konkurentnost i inovacije u informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji (CIP ICT PSP), a glavni mu je cilj bio popularizacija znanosti i prirodoslovnih predmeta korištenjem postojećih e-learning resursa.

Projekt je trajao od travnja 2013. godine do srpnja 2016. godine, a sudjelovalo je 30 partnera iz 15 europskih zemalja. Cilj je bio uključiti 5000 škola od čega 313 škola u Hrvatskoj, no zbog velikog interesa za provedbom ISE aktivnosti, u Hrvatskoj se uključilo 144 škola više što znači ukupno 457 škola, a na međunarodnoj razini se uključila ukupno 5091 škola.

Gotovo sve aktivnosti projekta bile su vezane uz ISE portal. ISE portal je zamišljen je kao polazišna točka za primjenu informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT-a) u nastavi, a posebno u tzv. STEM području (znanost, tehnologija, inženjerstvo, matematika). Tako je na navedenom portalu dostupno nekoliko kategorija koje učiteljima omogućavaju pristup novostima u projektu, preporučenim recenziranim e-alatima, alatu za izradu tzv. ISE scenarija učenja te virtualnim zajednicama za razmjenu iskustava i znanja. Vrijedi istaknuti da virtualna ISE zajednica kreirana za učitelje u Hrvatskoj broji više od 900 učitelja (928).

Najveći interes kod učitelja uočen je kod razmjene svojevrsnih digitalnih nastavnih materijala u kojima su integrirani e-alati i digitalni resursi, tzv. ISE scenarija učenja koji su prilagođeni istraživačkom učenju koje je osobito primjenjivo i prikladno za STEM područje.

Aktivnosti koje su provedene obuhvatile su veliki broj učitelja, a u nastavku donosimo broj educiranih:

  • radionice – 796
  • webinari – 710
  • prijenosi predavanja uživo – 3180
  • online tečajevi – 1514
  • ukupno – 6200

Poseban interes su izazvali masovni otvoreni online tečajevi (MOOC), jednako kao i virtualni posjet CERN-u, te prijenos popularno znanstvenih predavanja, stručna usavršavanja koja su zbog svojih karakteristika mogli obuhvatiti veliki broj korisnika.

Kako je ranije spomenuto, na ISE portalu omogućen je pristup brojnim recenziranim e-alatima, a svoj doprinos listi e-alata donio je CARNET svojim preporukama.

CARNET je također pružio podršku za provođenje četiri Eratostenova eksperimenta. Riječ je o eksperimentu kojim se na vrlo jednostavan način mjeri opseg Zemlje. Eksperiment je izazvao veliki interes kod učitelja i učenika. Provođenje eksperimenta pratila su i natjecanja u kojima je čak pet učitelja iz Hrvatske nagrađeno sudjelovanjem na ISE ljetnoj školi u Grčkoj. Osim nagrađivanja za one koji su sudjelovali u Eratostenovom eksperimentu, CARNET je učiteljima ponudio mogućnost nagrađivanja i kroz natjecanja kojima je cilj bio nagraditi vrijedan angažman učitelja te prepoznati i potaknuti izvrsnost u poučavanju. Riječ je o natjecanjima Napravi pravi POTEZ!” (POpulariziraj TEhnologijom Znanost), „ISE Oscar za scenarij, režiju i film” te „Ja sam ISE Guru” , u okviru kojih je nagrađeno sedam učitelja, jedan odlaskom na ISE ljetnu školu u Grčku, a šest informatičkom opremom koja će im poslužiti u daljnjem radu i primijeni IKT-a u nastavi.

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET zahvaljuje se svim učiteljima koji su sudjelovali u projektu, te na taj način doprinijeli kvaliteti i prepoznatljivosti na europskoj razini.

Više o projektu može se pronaći na službenim stranicama projekta.

Popis škola u projektu

U nastavku donosimo popis škola (abecednim redom) koje su ispunile potrebne preduvjete te dobrovoljno sudjelovale u ISE projektu. 

Osnovne škole

Srednje škole

Međunarodne škole i akademska zajednica

 

Održane edukacije

CARNET je do kraja projekta (31. srpnja 2016.), kroz Inspiring Science Education (ISE) projekt koji je započeo u travnju 2013. godine, educirao čak  6200 nastavnika i to održavanjem radionica diljem Hrvatske, webinara, prijenosa uživo popularno-znanstvenih predavanja te MOOC-a (masovnog otvorenog online tečaja). Popis i kratke osvrte na održane edukacije u sklopu ISE projekta donosimo u nastavku.

Snimke odabranih događaja, predavanja i webinara organiziranih u sklopu ISE projekta pogledajte na CARNET Meduzi.

Moovly – izrada animiranog videa

Nastavnica Vesna Janko iz II. Osnovne škole Bjelovar 18. travnja 2014. godine u Zagrebu je održala radionicu “Moovly – izrada animiranog videa”. Moovly je online alat za izradu videa, prezentacija, tzv. tutorijala, infografika, klipova i slično. Sudionici su imali priliku naučiti kako se prijaviti, uređivati video animacije te čuti savjete za kreiranje animiranog videa. Također, sudionici su imali priliku naučiti kako uključiti ovaj alat u nastavu za bolju realizaciju ishoda učenja.

Suradničko učenje i Edmodo

U Osijeku se 6. svibnja 2014. godine pod vodstvom Adrijane Leko, nastavnice iz OŠ dr. Franjo Tuđman Šarengrad, održala radionica “Suradničko učenje i Edmodo”. Sudionici su imali priliku upoznati suvremene pristupe obrazovanju poput obrnute učionice i suradničkog učenja, a predstavljen im je i alat za suradničko učenje Edmodo te prikazana njegova primjena u svakodnevnoj nastavi. Kroz radionicu su praktičnim primjerom upoznali osnove korištenja alata Edmodo pomoću kojeg se mogu uključiti u virtualnu zajednicu nastavnika, osnivati svoje zajednice te tako surađivati s učenicima i međusobno.

Webinar “Programi i web 2.0 alati u nastavi”

Webinar “Programi i web 2.0 alati u nastavi” održala je nastavnica Vesna Tomić Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu, 8. svibnja 2014. godine. Napravila je kratak pregled besplatnih programa i web 2.0 alata koji se mogu iskoristiti u nastavi. Osim samog predstavljanja alata, za svaki od njih bio je prikazan primjer korištenja u učionici. U pregledu programa i web 2.0 alata prikazala je mogućnosti programa za izradu edukativnih nastavnih materijala iz područja matematike, fizike, kemije ili programiranja – Yenka, te alata za izradu prezentacija, mentalnih mapa i dijagrama, plakata ili animacija, te online interaktivnih bijelih ploča. Tako su se sudionici u pregledu besplatnih alata upoznali s tražilicom Wolfram Alpha, alatima Mindomo, LinoIt, Padlet, Buncee, Wideo i sl.

Snimku webinara možete pogledati na CARNET Meduzi.

Uvod u plinske zakone i termodinamičku teoriju: konceptualno razumijevanje osnovnih fizikalnih odnosa uz pomoć dramskih vježbi

Radionica “Uvod u plinske zakone i termodinamičku teoriju: konceptualno razumijevanje osnovnih fizikalnih odnosa uz pomoć dramskih vježbi” održala se 9. svibnja 2014. godine i to na tri lokacije – u Zagrebu, Šećerani i Šarengradu. Bojan Markićević vodio je radionicu na lokaciji u Zagrebu, a kako bi se radionica uspješno provela i na udaljenim lokacijama koje su bile biti spojene videokonferencijski sa Zagrebom, za to mu je bila potrebna pomoć dva demonstratora – u Osnovnoj školi Šarengrad te u Osnovnoj školi Šećerana.

Voditelj radionice Bojan Markićević iz Znanstveno edukativno-zabavnog centra, uz pomoć demonstratora Ivana Novosela u Šarengradu i Tomislava Mašića u Šećerani, više od 30 prisutnih je na vrlo zanimljiv i inovativan način upoznao s tehnikama iz kazališta koje mogu potaknuti aktivnije učenje kod učenika.  Iako se Brownovo gibanje obrađuje na Sveučilišnoj razini, njegovo konceptualno razumijevanje se može postići uz pomoć dramskih tehnika čak i u nižim razredima osnovne škole. Kako na jednostavan, zabavan, jeftin i brz način uvesti učenike u osnove plinskih zakona te povezati koncepte tlaka, temperature i volumena nešto je što su mogli iskusiti polaznici ove radionice.

Google drive i obrnuta učionica

Radionica pod nazivom “Google drive i Obrnuta učionica” održana je 3. lipnja 2014. godine u Opatiji. Škola domaćin bila je OŠ Rikard Katalinić Jeretov iz Opatije. Radionica je okupila tridesetak nastavnika i ravnatelja aktivno uključenih Inspiring Science Education i u Open Discovery Space projekt, ali i onih koji se s idejom i aktivnostima projekata susreću po prvi puta.

Cilj radionice bio je informirati i educirati nastavnike i ravnatelje o besplatnom alatu Google drive i njegovoj primjeni kako u obrazovnom tako i poslovnom segmentu upravljanja školom. Google drive je predstavljen kao alat koji može doprinijeti uvođenju novih metoda učenja i poučavanja u dosadašnje prakse kroz primjenu modela Obrnute učionice.

Na početku radionice polaznicima su predstavljeni dosadašnji rezultati Inspiring Science Education projekta kroz čije se projektne aktivnosti organiziraju edukativne radionice o primjeni inovativnih IKT alata i metoda u obrazovanju. Sudionici su pozvani da na stranicama projekta prate, ali i sudjeluju u nizu aktivnosti koji CARNetov ISE tim priprema za njih. Predstavljena je i jedna od trenutno aktualnih aktivnosti, natjecanje “Napravi pravi POTEZ”. Nastavnici su upoznati s kriterijima po kojima se mogu prijaviti na sudjelovanje u natjecanju u kojem je Scenarij učenja ključna aktivnost natjecanja.

Ravnatelj škole domaćina, Fredi Glavan polaznicima je prezentirao na koji se način njegova škola nosi s novim tehnologijama i njihovom implementacijom u svakidašnji rad škole. Naglasak je stavio na neophodnost sustavne edukacije nastavnika i nastavnog osoblja o mogućnostima koje tehnologija pruža u obrazovnim ali i poslovnim praksama, te je kao ključno naveo i neizostavan pozitivan stav kolektiva spram promjena u dosadšnjim praksama koje donosi sve veći razvoj i dostupnost tehnologije.

Profesorica njemačkog jezika i književnosti Snježana Fištrović, nastavnica njemačkog jezika u OŠ Generalski stol, održala je radionicu na temu Google drive i obrnuta učionica. Nastavnici su imali prilike aktivno sudjelovati u svim aktivnostima radionice i usvojiti metodiku poučavanja koje omogućuje sam alat u kontekstu primjene metoda Obrnute učionice. Sudionici su se imali prilike upoznati sa primjenom koncepta obrnute učionice koja se temelji na primjeni IKT-a odnosno obradi gradiva kod kuće a vježbanje tijekom nastave uz nastavnika mentora. Predstavljene su razne mogućnosti primjene ovog koncepta uz korištenje aplikacija i opcija Google diska.

Nakon pregleda dosadašnjih aktivnosti u sklopu ODS projekta, sudionicima radionice su prezentirana tri primjera dobre prakse. Nastavnica informatike u OŠ Rikard Katalinić Jeretov, Dragica Rade prezentirala je na koji način nastava informatike može pratit metode Obrnute učionice kroz kombiniranu nastavu pomoću sustava Moodle.

Nastavnica talijanskog jezika, također iz OŠ Rikard Katalinić Jeretov, Ivana Uremović-Gašić prezentirala je na koji se način učenje gramatike stranog jezika može pomoću novih tehnologija učiniti zanimljivijim i učinkovitijim, a sve kroz izradu digitalne audio knjige.

Nastavnica njemačkog jezika, Snježana Fištrović iz OŠ Generalski Stol je prezetirala na koji način sustav za upravljanje učinicom Samsung School može doprinijeti učinkovitijem učenju i poučavanju.

Velike ideje u znanosti – Izrada scenarija učenja

Webinar pod nazivom “Velike ideje u znanosti – Izrada scenarija učenja” održao se 5. lipnja 2014. godine. Webinar je bio namijenjen učiteljima razredne nastave i nastavnicima prirodoslovnih predmeta: matematike, fizike, kemije, biologije, ali i svima onima koji se bave poučavanjem, a htjeli su ovladati inovativnim metodama primjene Velikih znanstvenih ideja i IKT-a u svojoj nastavi.

Kroz upoznavanje s pojmom tzv. Big Ideas in Science, ali i njih samih, polaznici su analizirali primjere dobre prakse već postojećih Scenarija učenja koji su izrađeni po principu stvaranja veze između prirodnih fenomena i neformalnog objašnjenja, a sve uz podršku IKT alata. Napominjemo da je za nastavnike – sudionike ISE projekta izrada scenarija učenja jedna od najvažnijih aktivnosti.

Snimku webinara možete pogledati na CARNET Meduzi.

Programi i web 2.0 alati u nastavi

Radionicu “Programi i web 2.0 alati u nastavi” 24. lipnja 2014. godine u CARNET.ovim prostorijama u Zagrebu održala je Vesna Tomić, profesorica informatike u Gimnaziji A. G. Matoša u Đakovu. Polaznici radionice su imali prilike upoznati se s popularnom tražilicom Wolfram Alpha, programima za izradu edukativnih materijala WordWall i Yenka, te web 2.0 alatima Wordle, LinoIt i Buncee. Radionicu je pratio i otvoreni Loomen kolegij koji se može koristiti kao podsjetnik na sve ono što je odrađeno na radionici.

Digitalni alati za upotrebu u nastavi

Radionica “Digitalni alati za upotrebu u nastavi” pod vodstvom Tomislava Negulića iz CARNET-a zbog velikog broja prijavljenih održala se u dva termina, 27. lipnja 2014. te 4. srpnja 2014. godine, u Osnovnoj školi Stjepana Radića Brestovec Orehovički. Koristeći alate iz CARNET-ovog e-Laboratorija polaznici radionice imali su priliku naučiti izraditi drugačiju prezentaciju s alatom Prezi, stripove sa Pixtonom te kako komunicirati s alatom za online komunikaciju i kolaboraciju LiveMinutes.

Programi i web 2.0 alati u nastavi

Neposredno prije početka nove školske godine (2014./2015.), održala se radionica “Programi i web 2.0 alati u nastavi”, koju je vodila Vesna Tomić, ovoga puta u Šećerani, 27. kolovoza 2014. godine. Sudionici su prošli kroz jednostavne web 2.0 alate kao što su alati za izradu mentalnih mapa (Mindomo), plakata (LinoIt i/ili Padlet), prezentacija (Buncee) ili animacija (Wideo). Radionicu je pratio i otvoreni Loomen kolegij koji se može koristiti kao podsjetnik na sve ono što je odrađeno na radionici.

Izrada web stranice s CMS-om WordPress

Dana 12. rujna 2014. godine u Zagrebu se održala radionica pod nazivom “Izrada web stranice s CMS-om WordPress” koju je vodio Tomislav Negulić iz CARNET-a. Sudionici su imali priliku naučiti objavljivati sadržaj, multimediju na vlastitoj web stranici nakon što su je uredili po svojoj želji birajući razne dostupne teme i dodatke.

E-učitelj – suvremena nastava uz pomoć tehnologije

Radionica pod nazivom E-učitelj – suvremena nastava uz pomoć tehnologije održala se 20. listopada i 3. studenoga 2014. godine u CARNET-ovim prostorijama u Zagrebu, a bila je namijenjena je nastavnicima koji žele osuvremeniti svoju nastavu korištenjem tehnologije i postojećih besplatnih servisa i alata dostupnih na Internetu. Kroz dvije cjelodnevne radionice, polaznici su prolazeći kroz teoretska znanja o e-učenju, paralelno osmišljavali vlastiti obrazovni program e-učenja. Usvajajući dio po dio sadržaja polaznici su suradnički u manjim grupama nadograđivali svoj plan programa.

Uz to, naučili su koristiti sustav Google Drive, alat za izradu konceptualnih mapa Bubbl.us te na kraju radionice samostalno izradili video u alatu Movie Maker.

Big Ideas in Science – izrada scenarija učenja za inovativno poučavanje potpomognuto IKT-om

Kroz upoznavanje s pojmom Velikih ideja, polaznici radionice su analizirali primjere dobre prakse već postojećih Scenarija učenja koji su izrađeni po principu stvaranja veze između prirodnih fenomena i neformalnog objašnjenja, a sve uz podršku IKT alata. Samostalno, ali i u grupama kroz niz planiranih aktvnosti polaznici su odabrali odgovarajuće IKT alate koji će im pomoći izgraditi Veliku ideju određene nastavne cjeline opisane kroz predstavljene Scenarije učenja.

Radionica je bila namijenjena učiteljima razredne nastave i nastavnicima prirodoslovnih predmeta; matematike, fizike, kemije, biologije, ali i svim onima koji se bave poučavanjem, a žele ovladati inovativnim metodama primjene Velikih znanstvenih ideja i IKT-a u svojoj nastavi. Znanja potrebna za pohađnje radionice bila su: Osnovna razina korištenja IKT-a, posjedovanje Google accounta i osnovna razina korištenja Google Drive-a. Radionica se održala na 16. CARNET-ovoj korisničkoj konferenciji.

Druga Practice Reflection radionica (radionica reflekscije prakse) – Napravi pravi POTEZ 

U sklopu CARNET-ove korisničke konferencije – CUC 2014, 19. studenoga 2014. godine održala se i druga Practice Reflection radionica te dodjela nagrada najuspješnijim sudionicima natjecanja “Napravi pravi POTEZ” koje se organiziralo kao jedna od ključnih aktivnosti međunarodnog projekta Inspiring Science Education.

Svi prisutni su imati priliku vidjeti primjere inovativnih načina korištenja tehnologije u nastavi prezentiranih od strane najuspješnijih sudionika natjecanja. Prezentirao se i Scenarij poučavanja u trajanju od 45 ili 90 minuta, temeljen na korištenju IKT-a, iz tema u području prirodnih znanosti, točnije fizike, biologije, kemije, astronomije, geologije, zatim područja tehnologije uključujući informatiku te tzv. STEM predmeta tj. znanosti, tehnologije, inženjerstva/tehničkog i matematike.

Upotreba društvenih mreža u nastavi

Na radionici je predstavljen koncept suradničkog učenja i obrnute učionice, Edmodo kao sigurna društvena mreža u obrazovanju te ostale društvene mreže u sklopu kojih je moguće motivirati učenike na što veću interakciju u nastavi. Također je predstavljen i projekt ISE za sve nastavnike škole.

Veliki interes nastavnika, kao i velik broj nastavnika te škole uključenih u projekt ISE omogućili su održavanje interaktivne i korisne radionice. Nastavnici koji su sudjelovali na radionici su u jednakoj mjeri bili nastavnici razredne nastave kao i predmetni profesori. Oni su iskazali veliko zanimanje za materijale koji su im predstavljeni, a najviše oduševljenja izazvao je rad u malim grupama uz nastavničku kontrolu putem Edmoda, te mogućnost izrađivanja i provođenja testova putem njihovog online alata.

Webinar: Od čega se sastoji svemir

Pitanje “Od čega se sastoji svemir?” spada u popis najvažnijih pitanja na koja još ne znamo odgovor. Na primjer, časopis Science je za svoju 125. godišnjicu sastavio listu od 125 najvažnijih pitanja na koje još ne znamo odgovor i stavio ovo pitanje na prvo mjesto.

Kad razmišljamo od čega se sastoji svemir najčešće mislimo da se sastoji od atoma. To nije čudno, jer se sve stvari koje vidimo oko sebe sastoje od atoma. Ali kad ovom hipotezom, da se svemir sastoji samo od atoma, pokušamo objasniti neke od najnovijih znanstvenih rezultata, jednostavno ne uspijevamo. Stoga moramo početi spekulirati o raznim drugim hipotezama, od kojih su najrelevantnije one o postojanju novih vrsta materije i energije u svemiru, koje smo nazvali “tamna materija” i “tamna energija”. U ovom webinaru diskutiralo se o tome kako hipoteze o postojanju tamne materije i tamne energije mogu objasniti neke od znanstvenih mjerenja, koncentrirajući se najviše na mjerenje pozadinskog zračenja satelitima WMAP (Wilkinson Microwave Anisotropy Probe) i PLANCK. Na kraju webinara profesor Puljak se osvrnuo i na ostala mjerenja koja idu u prilog ovim hipotezama, te iznio i neka moguća alternativna tumačenja strukture svemira i zakona prirode.

Snimku webinara možete pogledati na CARNET Meduzi.

E-učitelj – suvremena nastava uz pomoć tehnologije

Radionica pod nazivom E-učitelj – suvremena nastava uz pomoć tehnologije održala se 26. veljače u Zdravstvenoj školi u Splitu a bila je namijenjena je nastavnicima koji žele osuvremeniti svoju nastavu korištenjem tehnologije i postojećih besplatnih servisa i alata dostupnih na Internetu. Kroz dvije cjelodnevne radionice, polaznici su prolazeći kroz teoretska znanja o e-učenju, paralelno osmišljavali vlastiti obrazovni program e-učenja. Usvajajući dio po dio sadržaja polaznici su suradnički u manjim grupama nadograđivali svoj plan programa.

Uz to, naučili su koristiti sustav Google Drive, alat za izradu konceptualnih mapa Bubbl.us te na kraju radionice samostalno izradili video u alatu Movie Maker.

Kako sudjelovati u Eratostenovom eksperimentu i osvojiti nagrade?

Dana 12. ožujka 2015. godine, CARNET-ov ISE tim održao je webinar o Eratostenov eksprimentu gdje je sudionike upoznao s time kako ga provesti, a pritom steći priliku za osvajanje vrijedne nagrade. Eratostenov eksperiment, globalni je eksperiment u kojem se mjeri opseg Zemlje po meridijanu, kada sunčeve zrake padaju na ekvator pod pravim kutom, a za koji je potreban samo štap i sunčeva sjena. Tako učenici diljem svijeta, u trenutku kada je Sunce na prikladnom položaju, računaju opseg Zemlje koristeći jednostavan štap.

Snimku webinara možete pogledati na Meduzi.

Realizacija nastavnog sata uz ISE tehnologiju

Dana 22. svibnja 2015., u Osnovnoj školi Stjepana Radića, Brestovec Orehovički, održala se ISE radionica „Realizacija nastavnog sata uz ISE tehnologiju“. Na radionici je prisustvovalo gotovo 20 nastavnika koji su se upoznali s primjenom tzv. ISE scenarija učenja – svojevrsnih digitalnih priprema za nastavni sat uz korištenje tehnologije u koje su integrirani multimedijalni sadržaji, kvizovi i slično, a koje će sudionici nakon radionice primijeniti u nastavi.

Upoznali su se i s ISE portalom za nastavnike kao centralnim mjestom za e-alate i obrazovne sadržaje za prirodoslovne predmete, te naučili kako koristiti Google Earth i e-simulator te ih primijeniti u nastavi. Također, prisutni su se priključili Hrvatskoj ISE zajednici na portalu,

Inspirativni dani – radionica ˝Primjena istraživačke nastave i ISE scenarija učenja”

Radionica pod nazivom ˝Primjena istraživačke nastave i ISE scenarija učenja” održala se tijekom kolovoza i rujna 2015. u više hrvatskih gradova. Cilj radionice bio je nastavnike naučiti realizirati nastavni sat uz korištenje tzv. ISE tehnologije. Nastavnici su imali priliku naučiti kako primijeniti ISE scenarij učenja – svojevrsnu digitalnu pripremu za nastavni sat u koju su integrirani multimedijalni sadržaji. Scenarij se temelji na istraživačkom učenju, vrsti učenja kod kojega je cilj potaknuti učenike na promišljanje i propitivanje, a s kojim su se polaznici također upoznali. Prednost spomenutih scenarija jest što se oni mogu u potpunosti mijenjati i prilagoditi pa ih nastavnik sadržajno može prilagođavati prema želji. Uz to, polaznici su imali priliku naučiti osnovne mogućnosti nekoliko ISE e-alata: Google Earth, Kahoot, Nacionalni portal za učenje na daljinu Nikola Tesla, PheT simulacije te Stellarium.

Inspirativni dani – webinar

Inspirativni webinar pod nazivom “Eratostenov eksperiment uz ISE scenarije učenja: Suvremeno podučavanje mjerenja opsega Zemlje” održao se 9. rujna 2015. godina, a sudionike je upoznao s procesom provođenja Eratostenovog eksperimenta uz pomoć ISE scenarija učenja. Eratostenovim eksperimentom mjeri se opseg Zemlje po meridijanu, kada sunčeve zrake padaju na ekvator pod pravim kutom, a za njega je potreban samo štap i sunčeva sjena. Eratostenov eksperiment se zbog velikog interesa ponovio 22. rujna 2015. godine. Naime, u ožujku 2015. godine, provelo ga je 507 škola diljem svijeta, od čega čak 129 škola iz Hrvatske a više od 20 njih ga je realiziralo koristeći spomenuti ISE scenarij učenja. Na webinaru su se sudionici upoznali s procesom korištenja scenarija učenja za Eratostenov eksperiment, i to za osnovnu i srednju školu, kao i jednostavnim e-alatima za njegovu realizaciju.

Virtualni posjet CERN-u

Prvi put u Hrvatskoj, publika je imala jedinstvenu priliku uživo s konferencije virtualno obići CERN odnosno Europsku organizaciju za nuklearna istraživanja gdje znanstvenici i inženjeri iz cijeloga svijeta ispituju fundamentalne strukture Svemira. Tako se u CERN-u koji se nalazi na granici Francuske i Švicarske blizu Ženeve, koriste najveći i najkompleksniji znanstveni instrumenti na svijetu za istraživanje osnovnog sastava materije – čestice. Ti instrumenti su niz akceleratora čestica i detektora među kojima je najpoznatiji Veliki hadronski sudarač. Vrijedi istaknuti kako je ovo bila, u povijesti virtualnih tura, najveća dosad.

U veliku znanstvenu avanturu iz CERN-a na hrvatskom jeziku vodio ih je, s jedne strane, znanstvenik u CERN-u, a s druge strane (na konferenciji) prof. dr. sc. Ivica Puljak. Profesor Puljak je član je CMS i MAGIC kolaboracija, a područje njegovog znanstvenog istraživanja je fizika Higgsovog bozona i astročestična fizika. Nakon posjeta, sudionici su imali mogućnost postavljati pitanja te provesti kratku diskusiju u društvu vrhunskih znanstvenika. Ovaj virtualni posjet se održao 19. studenoga 2015., a organizirao ga je CARNET u sklopu Inspiring Science Education projekta kojeg financira Europska Unija iz CIP ICT PSP.

Snimku webinara možete pogledati na CARNET Meduzi

Online savjetovanje o primjeni istraživačke nastave

Dana 9. prosinca 2015. godine održao se webinar ‘Online savjetovanje o primjeni istraživačke nastave’. Autorica webinara, gospođa Marija Pavkov sudionike je upoznala s konceptualnim okvirom primjene istraživačke nastave, te s time kako kroz istraživačku nastavu razvijati znatiželju, radoznalost, interes i kreativnost kod učenika. Opisala je i kakvu ulogu ima učitelj kod provođenja istraživačke nastave, te objasnila zašto je potrebno razvijati sposobnost aktivnog slušanja, postavljanja različitih oblika i vrsta pitanja te prepuštanje vodstva učenicima za stvaranjem novih spoznaja.

U drugom, savjetodavnom dijelu webinara, sudionici webinara su imali priliku za postavljanje pitanja vezanih uz konceptualiziranje nastavnog sata sukladno istraživačkoj nastavi.

ISE MOOC 2015: Nastavnici inspirirani ISE tehnologijom i suvremenim nastavnim metodama

Prvi ISE MOOC (masovni otvoreni online tečaj) je trajao od 2. studenoga 2015. do 13. prosinca 2015. godine. 

Cilj ovoga tečaja bio je polaznike kroz šest tjedana naučiti primijeniti odabrane suvremene nastave metode i tehnologije, a bio je fokusiran na istraživačku, problemsku i projektnu nastavu te tzv. igrifikaciju kako bi nastavni sat bio usmjereniji na učenika. Polaznici su imali priliku naučiti koristiti e-resurse dostupne na ISE portalu, i to prvenstveno digitalne scenarije učenja. Naučili su se koristiti nizom e-alata i oblikovati nastavnu jedinicu prema odabranoj suvremenoj metodi.

Tečaj je bio namijenjen učiteljima i nastavnicima koji žele realizirati suvremenu nastavu s fokusom na STEM područja tj. znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku, te nenastavnom osoblju škole, obrazovnim stručnjacima i onima koji se žele pobliže upoznati s obrazovnim trendovima i realizacijom suvremene nastave.

Cjelokupni sadržaj bio je podijeljen na dva dijela.

Prvi dio – Osnove korištenja obrazovnih trendova i digitalnih alata u nastavi

Prva, uvodna cjelina polaznicima donijela je pregled tečaja i uvod u tečaj. Tu su polaznici imali priliku upoznati se sa svim aktivnostima odnosno zadacima koji se očekuju od njih. 

Druga cjelina, ISE projekt za korištenje IKT-a, polaznike je upoznao s Inspiring Science Education projektom i njegovim korisnim rezultatima koje mogu upotrijebiti u nastavi.

Treća cjelina, Obrazovni trendovi za suvremenu nastavu, fokusirala se na osnaživanje pedagoških kompetencija kod nastavnika za realizaciju suvremene nastave, a posebno one realizirane uz pomoć IKT-a. Tako su se obradili pedagoški pristupi koji podrazumijevaju aktivnije učenje i poučavanje, a to su istraživačka, problemska i projektna nastava, te igrifikacija u obrazovanju odnosno primjena dinamika, mehanizama ili elemenata igara za povećanje koncentracije učenika.

Nakon osnaživanja pedagoških znanja, polaznici su se u četvrtoj cjelini usmjerili na upoznavanje s petnaestak e-alata za primjenu u nastavi. Pomoću video tutorijala učili su kako koristiti e-alate od kojih su neki primjenjivi u bilo kojim predmetima dok su neki tematski fokusirani na određene prirodoslovne predmete.

Drugi dio – Napredna primjena obrazovnih trendova i digitalnih alata u nastavi

U petoj cjelini pod nazivom Korištenje odabranih e-resursa u nastavi polaznici su se fokusirali na osmišljavanje vlastitog sata uz IKT i primjenu stečenog znanja. Upoznali su se i s otvorenim obrazovnim sadržajima i izradom digitalnih scenarija istraživačke nastave.

Uspješnim završavanjem prvog dijela polazniku je dodijeljena digitalna značka ISE znalac, dok je uspješnim završavanjem drugog dijela dodijeljena digitalna značku ISE guru.

Webinar “Mjerenje opsega Zemlje Eratostenovim eksperimentom – jednostavno i suvremeno!”

Webinar “Mjerenje opsega Zemlje Eratostenovim eksperimentom – jednostavno i suvremeno!” namijenjen nastavnicima fizike, geografije i matematike, ali i svima ostalima zainteresiranima za provedbu Eratostenovog eksperimenta, održan je 7. ožujka 2016. godine.

Sudionici webinara imali su priliku upoznati se s koracima za sudjelovanje u eksperimentu te s jednostavnim e-alatima za njegovu provedbu. Ovaj eksperiment može se provesti i uz tzv. ISE scenarije učenja odnosno svojevrsne pripreme za nastavni sat koji su ujedno i nastavni materijal, a također su bili predstavljeni na webinaru. Sudionici su se upoznali i s natjecanjima koja prate provođenje eksperimenta, a koja će najsretnije i najkreativnije odvesti na stručno usavršavanje na ISE ljetnoj školi u Grčkoj.

Webinar “E-alati za multimediju u nastavi: kako osvojiti natjecanje ISE Oscar?”

U sklopu Inspiring Science Education (ISE) projekta, Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET organizirala je webinar “E-alati za multimediju u nastavi: kako osvojiti natjecanje ISE Oscar?” namijenjen svim učiteljima u Republici Hrvatskoj, svima onima koji se bave podučavanjem u formalnom ili neformalnom obliku te svima koji su zainteresirani za primjenu ISE scenarija učenja i sudjelovanje u natjecanju “ISE Oscar za scenarij režiji i film”.

Webinar se održao 12. travnja 2016. godine s ciljem da sudionike upozna s osnovnim karakteristikama i funkcionalnostima odabranih e-alata za izradu animiranih i video sadržaja. Sudionici su tako imali priliku upoznati Animoto, Moovly, Movie Maker, Screencast-o-matic i Powton. Također, imali si priliku čuti kako osmisliti scenarij takvog sadržaja i gdje prikupiti materijale za njegovu izradu. Na kraju, imali su priliku upoznati se s natjecanjem “ISE Oscar za scenarij, režiju i film” koje se organizira u sklopu Inspiring Science Education (ISE) projekta, a cilj je realiziranje podučavanja uz ISE scenarij učenja te režiranje i izrada videa odnosno kratkog filma kojim se ono prezentira.

ISE MOOC 2016: obrazovni trendovi i digitalni alati u nastavi

Nakon prvog uspješno održanog ISE MOOC-a u 2015. godini, drugi  ISE MOOC 2016 (masovni otvoreni online tečaj) održan je od 20. svibnja 2016. do 6. srpnja 2016. godine.

Detaljnije o sadržaju tečaja pročitajte pod naslovom ISE MOOC 2015: Nastavnici inspirirani ISE tehnologijom i suvremenim nastavnim metodama.

Sufinanciranje

Inspiring Science Education (ISE) projekt je sufinancirala Europska unija iz Programa podrške politikama za primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u sklopu Okvirnog programa za konkurentnost i inovacije (CIP ICT PSP).

Sadržaj ovih web stranica stajalište je autora. Europska unija ne odgovara za sadržaj i upotrebu istog.