An Approach to MOtivating learners to Read in European Schools - AMORES
Rezultati PISA istraživanja o vještini čitanja pokazali su da u prosjeku jedan od pet petnaestogodišnjaka u europskim zemljama ima vrlo nisko razvijenu vještinu čitanja. Druga europska istraživanja su pokazala da više od jedne petine djece i mladih rijetko ili nikada ne čitaju u svoje slobodno vrijeme, dok bi gotovo petini bilo neugodno da ih njihovi vršnjaci vide kako čitaju. Mnogi učenici ne poznaju nacionalnu i europsku književnost, a nastojanja učitelja i nastavnika da pobude interes učenika za čitanjem nailaze na velike poteškoće. Učitelji i nastavnici smatraju da bi korištenje IKT-a u nastavi književnosti moglo pomoći u povećanju interesa učenika. Međutim, da bi se IKT uspješno primijenile u nastavi književnosti potrebna je ne samo ekspertiza nastavnog osoblja u korištenju IKT-a, već i inovativne metodologije koje će iskoristiti potencijale IKT-a za učenje čitanja i književnosti.
S obzirom na porazne podatke o niskim vještinama i navikama čitanja kod učenika, jedan od najvažnijih ciljeva projekta AMORES bio je unaprijediti učenje književnosti širom Europe, omogućujući učenicima aktivniji angažman kroz korištenje inovativne metodologije zasnovane na kreativnom i suradničkom korištenju tehnologije. Nova metodologija može osnažiti učenike da izraze svoje mišljenje i utječu na svoje iskustvo učenja kroz kreiranje e-artefakata inspiriranih nacionalnom književnošću i njihovim dijeljenjem s učenicima iz drugih europskih zemalja. Kreiranjem e-artefakata, dijeljenjem i komunikacijom s učenicima iz drugih europskih zemalja, učenici i nastavnici su povećali svoje digitalne kompetencije.
Planirani ciljevi projekta bili su:
- poboljšati učenje književnosti širom Europe, omogućujući učenicima aktivniji angažman kroz korištenje metodologije zasnovane na kreativnosti i suradnji,
- poboljšati digitalnu pismenost učenika i nastavnika kroz stvaranje e-artefakata, promovirati kritičko promišljanje njihovog stvaranja i njihovo korištenje kroz društvenu participaciju,
- osnažiti nastavnike korištenjem novih tehnologija s ciljem povećavanja njihovih pedagoških kompetencija,
- povećati održivost kroz europsku komponentu – učenici će dijeliti znanje s vršnjacima iz drugih zemalja te tako promovirati europski identitet.
Projekt je direktno uključio dvjesto učenika i deset nastavnika u pet osnovnih i srednjih škola u pet europskih zemalja: Velikoj Britaniji, Švedskoj, Danskoj, Poljskoj i Hrvatskoj. Međutim, rezultati projekta su bili promovirani i šire u svim partnerskim zemljama, kao i u drugim zemljama Europe. Najvažniji rezultati projekta uključuju metodologiju i upute za nastavnike za korištenje tehnologije s ciljem unapređenja čitanja i nastave književnosti, mrežnu kolekciju e-artefakata učenika i međunarodno natjecanje e-artefakata učenika.
Partneri
Uz CARNET, koji je koordinirao projekt, u konzorcij je bilo uključeno još sedam partnera iz Danske, Velike Britanije, Poljske, Hrvatske, Švedske i Grčke, među kojima su sveučilišta, lokalna samouprava, škole i privatne tvrtke.
- Silkeborg Naturfagscenter, Silkeborg Municipality, Silkeborg, Danska
- Coventry University, Coventry, Velika Britanija
- Staffordshire University, Stoke on Trent, Velika Britanija,
- 36.6 Centrum Kompetencji, Lodz, Poljska,
- Osnovna škola Horvati, Zagreb, Hrvatska,
- Karlbergsskolan, Köping, Švedska,
- NSF CYBERALL ACCESS, Atena, Grčka
- University of Northumbria at Newcastle, Newcastle-upon-Tyne, United Kingdom.
Budžet
Cjelokupni iznos za projekt bio je 400.173 EUR, od čega je EU financirao 75%, što iznosi 299.400 EUR (oko 2.256.000 KN). CARNET-ov udio u financijama bio je 55.847 EUR (oko 420.000 KN), od čega je EU sufinanciranje 41.700 EUR (oko 314.000 KN). Doprinos CARNET-a, koji je bio isključivo u radnim satima zaposlenika CARNET-a, iznosio je 14.147 EUR (oko 106.000 KN).
Trajanje
Projekt je počeo 1. prosinca 2013. godine, a trajao je 24 mjeseca.
Više o projektu može se pročitati na službenim mrežnim stranicama projekta.
Ovaj projekt ostvaren je uz financijsku potporu Europske komisije.
Ova mrežna stranica odražava isključivo stajalište autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se na njoj nalaze.