Stalna veza
Stalna je veza usluga putem koje CARNET omogućuje ustanovama članicama stalnu povezanost na CARNET mrežu.
Ustanove iz sustava Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih ostvaruju pristup CARNET mreži stalnom vezom putem lokalne mreže ustanove članice CARNET-a, koja je zakupljenim vodom spojena u CARNET mrežu. CARNET iznajmljuje telekomunikacijski vod i osigurava opremu za realizaciju pristupne točke prema CARNET mreži na lokaciji članice.
Ustanove se povezuju u CARNET mrežu prijenosnim vodovima različitih tehnologija i brzina, ovisno o postojećoj infrastrukturi pružatelja telekomunikacijskih usluga, potrebama ustanova članica, promjenama na tržištu i slično. CARNET trenutačno surađuje sa svim većim pružateljima telekomunikacijskih usluga u Republici Hrvatskoj.
Korisnici
Kako postati korisnik
Preduvjet je za spajanje u CARNET mrežu članstvo u CARNET mreži, kao i ispunjenje minimalnih tehničkih uvjeta za spajanje na CARNET mrežu (što je opisano u Odluci o minimalnim tehničkim uvjetima za postavljanje telekomunikacijske opreme i spajanje na CARNET mrežu).
Ako ustanova članica ima poteškoća s pristupom CARNET mreži preko lokalne mreže članice, potrebno je kontaktirati tehničku kontakt osobu CARNET-a u ustanovi:
- članice iz sustava osnovnog i srednjeg obrazovanja – administrator resursa
- ostale članice – CARNET koordinator.
Pitanja i odgovori
CARNET (Hrvatska akademska i istraživačka mreža) je računalna mreža na koju su povezane škole, instituti, fakulteti i ostale ustanove iz sustava znanosti i školstva radi promicanja računalnih tehnologija i mogućnosti koje one nude u svijetu znanosti i obrazovanja. CARNET djeluje pod okriljem Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih iz čijega se proračuna i financira.
Stalna veza usluga je putem koje CARNET omogućuje svojim članicama stalnu povezanost prema internetu. CARNET iznajmljuje telekomunikacijski vod i osigurava opremu za realizaciju pristupne točke prema CARNET mreži na lokaciji članice.
Korisnikom stalne veze mogu postati pravne osobe koje su regulirale članstvo u CARNET mreži te zadovoljile minimalne tehničke uvjete za spajanje na CARNET mrežu (što je opisano u Odluci o minimalnim tehničkim uvjetima za postavljanje telekomunikacijske opreme i spajanje na CARNET mrežu).
Poteškoće s vezom na CARNET mrežu moguće je prijaviti putem Službe za podršku korisnicima.
Ako primijetite da postoji poteškoća s opremom CARNET-a na lokaciji vaše ustanove, molimo obavijestite Službu za podršku korisnicima.
Molba za povećanjem brzine veze članice prema CARNET mreži dostavlja se dopisom na sljedeću adresu:
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET
Josipa Marohnića 5
10 000 Zagreb
U molbi je potrebno obrazložiti zahtjev za povećanjem brzine veze. CARNET će u razumnome roku, ovisno o postojećim tehničkim i drugim mogućnostima, odlučiti o podnesenoj molbi.
CARNET je, ovisno o tehničkim i drugim uvjetima, u mogućnosti svojim članicama pružiti i neke dodatne mrežne usluge poput, npr. QoS-a, dodatnih javnih IP adresa i slično. Ako sa strane članice postoji opravdan razlog za korištenje neke dodatne mrežne usluge, potrebno je uputiti zahtjev e-poštom na adresu helpdesk@carnet.hr zajedno s podrobnim obrazloženjem.
CARNET će u razumnome roku, ovisno o postojećim tehničkim i drugim mogućnostima, odlučiti o podnesenome zahtjevu.
Nakon što vaša ustanova ispuni minimalne tehničke uvjete propisane u Odluci o minimalnim tehničkim uvjetima za postavljanje telekomunikacijske opreme i spajanje na CARNET mrežu i tako postane spremna za spajanje na CARNET mrežu, nije potrebno slati dopis CARNET-u, nego je dovoljno da vaš CARNET koordinator, odnosno administrator resursa o tome obavijesti Službu za ustanove članice e-poštom na adresu helpdesk@carnet.hr.
Ako se članica CARNET mreže seli na drugu lokaciju, dužna je podnijeti zahtjev za promjenu lokacije Ministarstvu znanosti, obrazovanja i mladih na sljedeću adresu:
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih
Uprava za informatiku i tehnologije
Donje Svetice 38
10 000 Zagreb
Ako veza na lokaciji s koje se ustanova seli više nije potrebna, to je potrebno naglasiti u zahtjevu kako bi se mogao otkazati zakup telekomunikacijskoga voda kojim se više ne koristi.
O preseljenju je potrebno obavijestiti i CARNET-ovu Službu za ustanove članice e-poštom na adresu helpdesk@carnet.hr kako bi se što prije mogla pokrenuti procedura spajanja ili premještanja opreme na novu lokaciju.
Kontakt
CARNET-ov Helpdesk
Telefon: +385 1 6661 555
E-adresa: helpdesk@carnet.hr