Javni poslužitelj
CARNET-ov javni poslužitelj računalni je sustav kojim se veći broj pojedinaca, zaposlenih u različitim ustanovama, odnosno zaposlenih u ustanovama izvan sustava Ministarstva znanosti i obrazovanja za osobne, nekomercijalne potrebe koristi mrežnim uslugama i mrežnim informacijskim servisima CARNET-a i drugim resursima dostupnima putem elektroničkoga identiteta u sustavu AAI@EduHr.
Dostupne usluge za fizičke osobe:
- AAI@EduHr – elektronički identitet
- e-pošta – elektronička adresa i prostor.
Na Javnome poslužitelju također se nalaze i brojni gostujući informacijski servisi koji doprinose unapređenju informacijskog prostora Republike Hrvatske. Takvi su servisi nekomercijalne prirode, a otvaraju se za potrebe organizacija, institucija, projekata ili drugih interesnih cjelina ili skupina.
Dostupne usluge za pravne osobe:
- CMS – mrežni prostor u unificiranome sustavu za sve korisnike (WordPress)
- e-mail aliasi – definiranje e-mail aliasa za korisnike
- DNS – definiranje domene preko sustava.
Korisnici
Kako postati korisnik
Korisnikom usluge Javnoga poslužitelja može se postati registracijom na mrežnoj stranici Javnoga poslužitelja. Po završetku postupka registracije zahtjev se šalje na obradu nadležnoj službi.
Zahtjev predan radnim danom bit će obrađen u maksimalnom roku od 24 sata, a vikendom u roku od 48 sati. U navedenome roku korisnik će biti obaviješten na odabrani kontakt o registraciji, odbijanju ili nepotpunim podacima.
Pitanja i odgovori
Na internetskim stranicama Javnoga poslužitelja možete pronaći pravila i obrasce za otvaranje korisničkoga računa ili gostujuće mreže.
Spojite se na bilo koju CARNET-ovu uslugu pojedinačnoga pristupa internetu i unesite svoju AAI korisničku oznaku (npr. mojlogin@public.hr) i odgovarajuću lozinku.
Oznakom oblika: mojlogin@public.hr koristi se za spajanje na internet putem CARNET-ovih usluga pristupa internetu te korištenje drugim AAI@EduHr servisima.
Oznaka oblika: mojlogin@public.carnet.hr ili Ime.Prezime@public.carnet.hr je naziv e-pošte koji se dobije prilikom otvaranja korisničkoga računa za fizičke osobe.
Lozinka je za obje oznake ista.
AAI@EduHr je sustav kojim korisnici CARNET-ova Javnoga poslužitelja pristupaju uslugama izvan samoga poslužitelja – pogledajte popis raznih mrežnih usluga kojima se pristupa preko AAI@EduHr.
Pristupite svojem osobnom zapisu u mrežnome sučelju i kliknite na "Promjena lozinke" te slijedite upute.
Korisnički račun vrijedi godinu dana, nakon čega treba biti produžen preko administracijskoga portala.
CARNET nudi webmail uslugu za sve korisnike AAI@EduHr.
Na početnoj stranici prijavljujete se s punom korisničkom oznakom, isto kao za internetski pristup (npr. Pero Perić bi upisao pperic@public.hr). Prilikom prvoga korištenja dobit ćete dodatnu stranicu s izborom poslužitelja. Ovdje pod korisničko ime upišite skraćeni oblik (npr. pperic, bez domene), a kao poslužitelj odaberite "CARNET – javno računalo".
Održavanje i uređivanje WordPress stranica za administratore na CARNET-ovu Javnom poslužitelju odvija se preko sučelja dostupnoga na adresi: https://pubweb.carnet.hr//wp-login.php gdje je dio unutar adrese naziv koji je dobiven prilikom registracije gostujućega informacijskog servisa.
Tako se, npr. za zamišljenu udrugu CARNET koja ima otvoren gostujući informacijski servis na adresi http://pubweb.carnet.hr/carnet s domenom carnet.hr administracija stranica odvija preko poveznice: https://pubweb.carnet.hr/carnet/wp-login.php
Obrasci za kontakt dodaju se u WordPress administraciji pod izbornikom "Kontakt", klikom na gumb "Dodaj novi". Obrazac možete imenovati tako da kliknete na naslov obrasca, npr. "Neimenovan" i upišete željeno ime, primjerice "kontakt". Uz uobičajene oznake ime, predmet i email, obavezno je koristiti se i Google reCAPTCHA elementom zbog prevencije spam poruka (neželjene pošte). Više o integraciji možete pronaći na stranicama dodatka.
Višejezičnost je moguće zatražiti slanjem zahtjeva CARNET-ovoj Službi za podršku korisnicima na broj telefona +385 1 6661 555 ili na e-adresu helpdesk@carnet.hr.
Nakon obrade traženoga zahtjeva, potrebno je u administraciji WordPressa odabrati Postavke --> Jezici i dodati novi jezik.
Od 15. ožujka 2015. godine WordPress komentare zamjenjuju komentari na Facebooku.
Kako biste omogućili vlastite komentare na Facebooku, potrebno je prijaviti se u WordPress administraciju, odabrati Postavke -> Facebook Comments te kreirati APP ID klikom na "Create an App to handle your comments". Nakon upisivanja dobivenoga App ID broja od Facebooka, za omogućivanje komentara na objavama/postovima potrebno je označiti (uključiti) opciju "Singular Posts", odnosno na stranicama "Pages".
Ako na pojedinim postovima/stranicama ne želite komentare na Facebooku, pri dnu uređivanja objave/stranice označite opciju "DISABLE Facebook Comments".
Jedan je od načina za postavljanje Googleovih mapa sa željenom lokacijom na Vašu stranicu preko iframe WordPress dodatka.
Nakon što preko Google Maps stranice pronađete željenu lokaciju, u donjemu desnom uglu odaberite ikonu kotačića, opciju "Share or embed maps" te iz kartice "Embed map" kopirajte poveznicu u navodnicima koja počinje s "https".
Navedenu poveznicu potrebno je postaviti u WordPress kao objavu ili stranicu s iframe dodatkom, npr:
[iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m14!1m8!1m3!1d2781.9433323652675!2
d15.969535999999996!3d45.792362999999995!3m2!1i1024!2i768!4f1
3.1!3m3!1m2!1s0x4765d68bca3bcf01%3A0xe8225cc97fc37baa!2s
CARNet!5e0!3m2!1sen!2shr!4v1425457931153"]
S obzirom na ograničene resurse, maksimalna rezolucija prenesene slike koju je moguće postaviti iznosi 2048 x 2048 px. Slike koje prelaze navedeni omjer, automatski će se smanjiti (poštujući omjer širine prema visini). Tako će, npr. slika dimenzija 3456 x 500 nakon učitavanja biti 2048 × 296.
Za objavljivanje multimedijalnih sadržaja savjetujemo korištenje vanjskim servisima, kao npr. neki s ovoga popisa.
Kontakt
CARNET-ov Helpdesk
Telefon: +385 1 6661 555
E-adresa: helpdesk@carnet.hr