Poziv za sudjelovanje u pilot istraživanju
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET poziva javne ustanove visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj na sudjelovanje u pilot istraživanju u sklopu projekta e-Sveučilišta.
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET nositelj je projekta e-Sveučilišta koji ima za cilj unaprjeđenje kvalitete i dostupnosti sustava visokog obrazovanja, osnaživanjem fleksibilnosti i inovativnosti javnih visokoškolskih ustanova (VU) kroz podršku ulaganjima u digitalnu nastavnu infrastrukturu. Temeljne aktivnosti projekta uključuju ulaganja u:
- mrežnu i računalnu infrastrukturu
- opremu i povezane servise
- aktivnosti kibernetičke sigurnosti
- unaprjeđenje postojećeg informatičkog sustava i povezivanje evidencija u visokom obrazovanju (VO)
- edukacijsku podršku i obrazovne programe osnaživanja kompetencija nastavnog osoblja za učenje i poučavanje uz podršku digitalne tehnologije
- podršku i profesionalni razvoj stručnog osoblja.
Više o samom projektu možete pročitati ovdje.
Istraživačke aktivnosti
U okviru projekta planira se provesti više vrsta istraživanja, koje uključuju sljedeća istraživanja:
- Analiza stanja i potreba vezano za korištenje digitalne tehnologije na visokoškolskim ustanovama (2022.)
- Istraživanje studijskih programa koji potiču razvoj digitalnih kompetencija studenata (2022. – 2023.)
- Pilot istraživanje (2022. – 2023.) – na koje se odnosi ovaj poziv
- Usluga kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja o utjecaju projekta (2023. – 2025.)
Pilot istraživanje kvalitativno je istraživanje čija je glavna svrha uspostava zajednice učenja, dijeljenje dobrih praksi i analiza potreba zaposlenika/ica visokoškolskih ustanova vezano uz primjenu digitalne tehnologije. Očekivani je okvirni period provedbe pilot istraživanja od siječnja do prosinca 2023. godine.
Ciljevi pilot istraživanja su:
- identificirati dosadašnju primjenu digitalnih tehnologija u nastavi visokoškolskih ustanova (VU)
- istražiti specifične potrebe različitih skupina korisnika na VU vezano za svrhovitu primjenu digitalnih tehnologija za unaprjeđenje procesa učenja i poučavanja
- uspostaviti zajednicu učenja s ciljem povezivanja, razmjene znanja i svrhovite primjene digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju na VU
- izraditi preporuke za svrhovitu praktičnu primjenu digitalnih tehnologija u visokom obrazovanju te preporuke za opremanje VU nastavnom opremom.
Osim toga, pilot istraživanje će dodatno doprinijeti:
- izradi kurikuluma te posredno i obrazovnih sadržaja modularnog programa obrazovanja za razvoj digitalnih kompetencija nastavnog i upravljačkog osoblja na visokoškolskim ustanovama
- sljedećoj fazi opremanja VU u sklopu projekta e-Sveučilišta.
Visokoškolska ustanova zainteresirana za sudjelovanje u pilot istraživanju obvezuje se odabrati i prijaviti za sudjelovanje u pilot istraživanju najmanje 2 do najviše 3 zaposlenika/ce sljedećih profila:
- obvezno sudjelovanje 2 zaposlenika/ce: 1 nastavnik/ca i 1 stručnjak/kinja za pružanje IT podrške
- opcionalno sudjelovanje 1 zaposlenika/ce: knjižničar/ka.
Prijava se podnosi uz suglasnost voditelja/ice visokoškolske ustanove i voditelja/ice ureda za osiguranje kvalitete nastave te je u prijavnom obrascu potrebno priložiti potpisanu i pečatiranu suglasnost (obrazac suglasnosti je dostupan uz javni poziv).
S visokoškolskim ustanovama koje će biti odabrane za sudjelovanje u pilot istraživanju bit će potpisan sporazum.
Sudionici koje VU prijavi i koji će biti odabrani selekcijskim procesom za sudjelovanje u pilot istraživanju, obvezuju se sudjelovati u sljedećim istraživačkim aktivnostima:
- testno korištenje opreme za izvođenje hibridne nastave i izradu video materijala za poučavanje
- dijeljenje iskustava testnog korištenja digitalnih tehnologija i opreme
- ispunjavanje online upitnika vezanih za uporabu digitalnih tehnologija
- sudjelovanje u intervjuima i fokus grupama na temu primjene digitalne tehnologije
- sudjelovanje u izradi i diseminaciji preporuka i primjera dobre prakse.
Sudjelovanje u istraživanju omogućit će razvoj digitalnih kompetencija uključenih djelatnika/ca i digitalne zrelosti svake ustanove. Sudjelujući u navedenim aktivnostima putem refleksivnog dijaloga sa stručnjakinjama i stručnjacima iz područja primjene digitalnih tehnologija u obrazovanju, sudionici/e će ujedno dobiti uvid u najnovija kretanja iz navedenog područja.
Kako bi se sve istraživačke aktivnosti odvile u najboljoj mogućoj mjeri, sudionicima će na raspolaganju biti različita oprema koja može podržati organizaciju i izvođenje hibridne nastave te izradu video obrazovnih materijala – oprema za provođenje hibridne nastave, za snimanje, prijenos i videokonferencijska predavanja.
Dostupnost navedene opreme bit će osigurana na tri načina:
- opremanjem visokoškolske ustanove na način da oprema prelazi u njezino vlasništvo
- opremanjem visokoškolske ustanove po modelu posudbe opreme
- kroz omogućen pristup navedenoj opremi smještenoj na lokaciji CARNET-a u Zagrebu.
Ukupan je planirani broj ustanova koje sudjeluju u istraživanju 15, a ukupan broj pojedinačnih sudionika/ca istraživanja 30 – 45.
Svaka visokoškolska ustanova može prijaviti jedan (1) tim (nastavnik/ca, stručnjak/inja za IT podršku i (opcionalno) knjižničar/ka) čime iskazuje interes za sudjelovanje u pilot istraživanju.
Prijava uključuje ispunjavanje prijavnog obrasca, dokaze o navedenom i akcijski plan primjene digitalnih tehnologija i razvoja digitalnih kompetencija koji će se analizirati prema zadanim kriterijima (ukupno maksimalno 1000 riječi). U sklopu prijave predlaže se tim sa sastavnice koji će sudjelovati u istraživanju, znanstveno područje u kojemu se nastava izvodi te se prilažu dokazi o iskustvu članova tima i akcijski plan.
Selekcijski proces temeljit će se na:
distribuciji znanstvenih područja
regionalnoj distribuciji
iskustvu predlagatelja:
Potrebno je navesti po stavkama i priložiti dokaze – poveznice, snimke zaslona (engl. screenshotove), potvrde, e-poštu, kopije radova ili bilo koji drugi oblik dokaza kojim je moguće utvrditi traženo:
- za nastavno osoblje (obavezan sudionik/ca): iskustvo nastavnika koje se odnosi na korištenje digitalnih tehnologija u procesu učenja i poučavanja mjerljivo brojem:
-
- digitalnih obrazovnih materijala na kojima je stručnjak bio autor ili koautor (e-tečaj/e-kolegij, e-udžbenik, udžbenici, videomaterijali/ obrazovni videozapisi izrađeni s ciljem korištenja za učenje i poučavanja na način da imaju obrazovnu svrhu).
Broj digitalnih obrazovnih materijala | Broj bodova |
---|---|
1 - 5 | 1 bod |
6 - 10 | 2 boda |
Iznad 10 | 5 bodova |
-
- broj stručnih, popularnih ili znanstvenih radova na temu primjene digitalne tehnologije u obrazovanju u zadnjih pet godina.
Broj radova | Broj bodova |
---|---|
1 - 5 | 1 bod |
6 - 10 | 2 boda |
Iznad 10 | 3 boda |
-
- popularizacija znanosti uz pomoć digitalnih tehnologija (npr. vlastiti aktivni kanal na You Tubeu, TikToku, Instagramu ili nekoj drugoj društvenoj mreži).
Popularizacija znanosti uz pomoć digitalnih tehnologija | Broj bodova |
---|---|
1 - 5 | 1 bod |
6 - 10 | 2 boda |
Iznad 10 | 5 bodova |
-
- izlaganja na temu primjene digitalne tehnologije u obrazovanju u zadnjih pet godina.
Broj izlaganja | Broj bodova |
---|---|
1 - 5 | 1 bod |
6 - 10 | 2 boda |
Iznad 10 | 3 boda |
Za iskustvo nastavnika moguće je ostvariti maksimalno 16 bodova.
2. za IT osoblje (obvezan sudionik/ica): iskustvo pružanja IT podrške nastavnom osoblju za primjenu digitalnih tehnologija u nastavnom procesu, mjerljivo brojem edukacija vezano uz primjenu digitalnih tehnologije koje je stručnjak/inja provelo/la za djelatnike i/ili studente VU (radionice, webinari, tečajevi, e-tečajevi)
Broj edukacija | Broj bodova |
---|---|
1 - 5 | 1 bod |
6 - 10 | 3 boda |
Iznad 10 | 6 bodova |
Za iskustvo IT osoblja moguće je ostvariti maksimalno 6 bodova.
3. za knjižničara/ku (opcionalan sudionik/ca koji/a): iskustvo korištenja digitalnih tehnologija u aktivnostima sveučilišne ili fakultetske knjižnice te za edukaciju i/ili pružanje podrške nastavnom osoblju i/ili studentima za razvoj informacijske pismenosti i korištenje digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju, mjerljivo
-
- brojem digitalnih obrazovnih sadržaja i edukacija (radionice, webinari, tečajevi, e-tečajevi) na kojima je stručnjak bio autor ili koautor.
Broj digitalnih obrazovnih sadržaja i edukacija | Broj bodova |
---|---|
1 - 5 | 1 bod |
6 - 10 | 2 boda |
Iznad 10 | 3 boda |
-
- broj predavanja/izlaganja vezano za informacijsku pismenost i primjenu digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju.
Broj predavanja/izlaganja | Broj bodova |
---|---|
1 - 5 | 1 bod |
6 - 10 | 2 boda |
Iznad 10 | 3 boda |
Za iskustvo knjižničara/ku moguće je ostvariti maksimalno 6 bodova.
Kvaliteta akcijskog plana primjene digitalnih tehnologija i razvoja digitalnih kompetencija u sklopu jednog kolegija prema odabiru tijekom 2023. godine:
-
- Iz plana je vidljivo da se digitalne tehnologije koriste za komunikaciju, suradnju i profesionalni razvoj nastavnika, knjižničara i osoblja za IT podršku (4 boda)
- Iz plana je vidljivo da postoje aktivnosti pronalaženja, izrade i dijeljenja digitalnih izvora i materijala i jasno je naznačeno zašto je to važno za kolegij i instituciju (3 boda)
- U planu je jasno opisana primjena digitalne tehnologije i korištenja opreme u aktivnostima učenja i poučavanja (4 boda)
- U planu su jasno opisane aktivnosti korištenja digitalne tehnologije za unapređenje praćenja i vrednovanja (3 boda)
- U planu su jasno opisane aktivnosti koje se odnose na uključivanje studentica i studenata, personalizaciju njihova učenja i aktivnog sudjelovanja u procesu učenja (3 boda)
- Iz plana je vidljivo da su zamišljene aktivnosti za kreativnu i odgovornu uporabu digitalne tehnologije kako bi studentice i studenti pronalazili informacije, komunicirali s drugima, izrađivali sadržaje, osigurali vlastitu dobrobit i bili sposobni rješavati probleme (5 boda)
Maksimalni broj bodova koji je moguće ostvariti iznosi 50.
Iskaz interesa za sudjelovanjem u pilot istraživanju potvrđujete ispunjavanjem Obrasca za prijavu te dostavom traženih dokumenata.
Rok za prijavu je do 9. siječnja 2023. godine.
Akcijski plan primjene digitalnih tehnologija i razvoja digitalnih kompetencija (do 1000 riječi)
- Opišite kontekst u kojem ćete primjenjivati digitalnu tehnologiju i razvijati digitalne kompetencije – opišite kolegij, studentice i studente i njihov odnos prema tehnologiji, fizičke uvjete i kako ste koristili tehnologiju u dosadašnjem radu
- Planu izvođenja nastave za jedan vaš kolegij po izboru, dodajte elemente koji se odnose na korištenje digitalnih tehnologija i razvoj vlastitih digitalnih kompetencija i digitalnih kompetencija studentica i studenata uzimajući u obzir Okvir za digitalne kompetencije za obrazovatelje/ice prema kojima će se vrednovati Vaš plan. Vodite računa da su oba ili sva tri dionika uključena u plan, odnosno u one dijelove u koje se mogu uključiti.
- Pokažite u planu da se aktivnosti koje navodite nadovezuju na već izgrađene dobre prakse vlastite nastave vezano za razvoj digitalnih kompetencija; pozovite se na vlastite izvore i materijale kao dokaze dobrih praksi (kolegij u LMS-u, dostupne snimke nastave, javne refleksije i sl.)
Prilozi obrascu (poslati objedinjeno kao poveznicu na mapu u Google Disku ili Office365)
- Suglasnost voditelja/ice visokoškolske ustanove i voditelja/ice ureda za osiguranje kvalitete (potrebno je podići u obrazac)
- Dokument s akcijskim planom primjene digitalnih tehnologija i razvoja digitalnih kompetencija (do 1000 riječi)
Za nastavnika/cu:
- Objedinjen PDF dokument s dokazima o digitalnim obrazovnim materijalima na kojima je nastavnik/ca bio/bila autor/ca ili koautor/ica (e-tečaj/e-kolegij, e-udžbenik, udžbenici, videomaterijali/ obrazovni videozapisi izrađeni s ciljem korištenja za učenje i poučavanja na način da imaju obrazovnu svrhu).
- Objedinjen PDF dokument s dokazima o radovima nastavnika/ce na temu primjene digitalne tehnologije u obrazovanju u zadnjih pet godina (slike naslovnica ili unosa iz CROSBI-ja, poveznice, snimke zaslona (engl. screenshotove), potvrde, e-pošta, kopije radova ili bilo koji drugi oblik dokaza kojim je moguće utvrditi traženo).
- Objedinjen PDF dokument s dokazima o izlaganjima na temu primjene digitalne tehnologije u obrazovanju u zadnjih pet godina – poveznice, snimke zaslona (engl. screenshotove), potvrde, e-pošta, kopije radova ili bilo koji drugi oblik dokaza kojim je moguće utvrditi traženo.
Za IT stručnjaka/inju:
- Objedinjen PDF dokument s dokazima o sadržajima i edukacijama koje su vezane uz primjenu digitalnih tehnologije koje je stručnjak/inja provelo/la za djelatnike i/ili studente VU (radionice, webinari, tečajevi, e-tečajevi) – poveznice, snimke zaslona (engl. screenshotove), potvrde, e-pošta, kopije radova ili bilo koji drugi oblik dokaza kojim je moguće utvrditi traženo.
Za knjižničara/ku:
- Objedinjen PDF dokument s dokazima o sadržajima i edukacijama (radionice, webinari, tečajevi, e-tečajevi) na kojima je knjižničar/ka bila autor ili koautor – poveznice, snimke zaslona (engl. screenshotove), potvrde, e-pošta, kopije radova ili bilo koji drugi oblik dokaza kojim je moguće utvrditi traženo
- Objedinjen PDF dokument s dokazima o predavanjima/izlaganjima vezano za informacijsku pismenost i primjenu digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju – poveznice, snimke zaslona (engl. screenshotove), potvrde, e-pošta, kopije radova ili bilo koji drugi oblik dokaza kojim je moguće utvrditi traženo.
Za dodatne informacije o pilot istraživanju i načinu prijave obratite nam se na e-adresu e-sveucilista@carnet.hr