prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com
Naslovnica Digitalni obrazovni materijali

Digitalni obrazovni materijali

+Otvori sve -Zatvori sve

Digitalni obrazovni materijal je materijal koji je izrađen za formalno ili neformalno obrazovanje i podrazumijeva metodičko oblikovanje (prema definiciji pojma Metodičko oblikovanje obrazovnih na kraju teksta).

Digitalni obrazovni materijal podrazumijeva konkretnu građu i zadatke (aktivnosti) za usvajanje i razvijanje obrazovnih znanja, vještina i navika kojima se ostvaruje određeni obrazovni ishod ili skup obrazovnih ishoda. 

Namijenjen je studentima ili učenicima za samostalno ili vođeno učenje. Digitalnim obrazovnim materijalima smatraju se materijali, u nekom od sljedećih oblika: 

  • Složeni digitalni obrazovni materijali koji uključuju obradu više tema kroz niz organizacijskih cjelina koje obuhvaćaju i aktivnosti za studente ili učenike 
  • E-tečaj/kolegij 
  • E-udžbenik koji uključuje multimedijske i/ili interaktivne obrazovne materijale  
  • Dodatni digitalni obrazovni materijali uz tiskane udžbenike ili obrazovne sadržaje
  • Jedan ili više povezanih interaktivnih elemenata koji su metodički oblikovani i čine zaokruženu cjelinu namijenjenu za učenje jedne određene teme. Pri čemu se interaktivnim elementom smatra element koji zahtijeva interakciju korisnika sa sadržajem. Interaktivnim elementom se ne smatraju poveznice niti akcije vezane za pokretanje, zaustavljanje ili pauziranje multimedijskih ili drugih dijelova interaktivnog elementa.
  • Mrežna stranica kao medij za digitalni obrazovni materijal namijenjen za učenje koji je oblikovan na način da uključuje dijelove sadržaja za svladavanje gradiva, motivaciju i aktivnosti za učenje.  
  • Set od najmanje 5 elemenata izrađenih u jednoj digitalnoj aplikaciji za izradu sadržaja (npr. Geogebra, Nearpod, Learning Apps i dr.) koji su metodički oblikovani i čine zaokruženu cjelinu namijenjenu za učenje jedne određene teme (izuzev kvizova i testova te pitanja za kvizove i testove) 
  • Digitalne didaktičke igre namijenjene za učenje određene teme koje uključuju dvije ili više razina napredovanja i scenarija rješavanja problema 
  • Obrazovni videozapisi izrađeni s ciljem korištenja za učenje i poučavanje, na način da imaju jasnu obrazovnu svrhu, obrađuju neku obrazovnu temu i omogućavaju ostvarivanje obrazovnih ishoda.  

Za potrebe ovog Poziva za sudjelovanje pod pojmom digitalni obrazovni materijal NE smatraju se: 

  • Sadržaji namijenjeni za poučavanje, a ne za učenje – poput scenarija poučavanja, priručnika za poučavanje, metodičkih priručnika, priručnika uz sadržaje za učenje, uputa za provođenje obrazovnih aktivnosti.*  
  • Mrežne stranice s informativnim sadržajima, popisom poveznica ili bilo kakvim drugim sadržajima koji nisu namijenjeni za učenje i nisu oblikovani na način da sadrže dijelove za svladavanje gradiva, motivaciju, aktivnosti za učenje.  
  • Tekstualni dokumenti (pdf, doc ili drugi). Čak i ukoliko sadrže sadržaje namijenjene za učenje, uključujući i slučajeve u kojima su ti sadržaji prošireni interaktivnim i multimedijskim elementima iz zbirki ili platformi s interaktivnim i multimedijskim sadržajima i alatima koje autor nije sam izradio ili u čijoj izradi nije sudjelovao, čak i kada čine sastavni dio sadržaja koji je autor sam izradio.  
  • Set nepovezanih pojedinačnih elemenata izrađenih u digitalnim aplikacijama za izradu sadržaja koji ne čine zaokruženu cjelinu namijenjenu za učenje određene teme.  
  • Webinari i snimke webinara.  
  • Kvizovi ili testovi izrađeni u aplikacijama za kvizove ili testove ili drugim aplikacijama kao i pitanja za testove ili kvizove.
  • Prezentacije u bilo kojem formatu (npr. ppt, Prezi, Google prezentacije i dr.).  
  • Prilagodba i/ili prijevod digitalnih ili tiskanih obrazovnih materijala. 

Metodičko oblikovanje obrazovnih materijala odnosi se na primjenu didaktičkih spoznaja kako bi se oblikovali obrazovni materijali u domeni određenog obrazovnog područja ili nastavnog predmeta u skladu sa zakonitostima učenja i poučavanja tog obrazovnog područja ili nastavnog predmeta te karakteristikama ciljane publike, medija i tehnologija koje se koriste pri izradi obrazovnih ili nastavnih materijala.