prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

CARNET id

+Otvori sve -Zatvori sve

CARNET id usluga za škole

CARNET id je okosnica CARNET-ovih korisničkih sustava i omogućuje upravljanje povezanim infrastrukturnim podsustavima za pružanje usluga krajnjim korisnicima.

CARNET id objedinjuje funkcionalnosti dosadašnjeg Huso sustava (hosting uslugu za srednje i osnovne škole) uz jednostavniju administraciju i održavanje. Tehnologija kojom je izrađen omogućuje proširenja sustava s dodatnim uslugama za korisnike. Kroz njega se svim zaposlenicima, nastavnicima i učenicima osnovnih i srednjih škola dodjeljuje besplatan elektronički identitet – korisničko ime i lozinka te elektronička adresa u obliku ime.prezime@skole.hr.

Elektronički identitet korisnicima omogućuje pristup CARNET-ovim uslugama i servisima.

Među dostupnim uslugama su:

  • pristup do besplatnih servisa u javnim oblacima namijenjenih nastavnicima i učenicima kao što su Microsoft Office 365 i Google Workspace for Education (potrebna je prethodna aktivacija računa za svaki javni servis, a korisnici mogu aktivirati račune u oba servisa)
  • pristup sustavu CARNET id 
  • pristup korisničkom portalu CARNET info
  • CARNET Zimbra – novi webmail sustav za primanje i slanje elektroničke pošte iz sandučića u CARNET-u (u sklopu CARNET id usluge)
  • prosljeđivanje e-pošte do elektroničkih sandučića u javnim servisima (Outlook ili Gmail za skole.hr korisničke račune), prosljeđivanje e-pošte je moguće samo na jedan odabrani javni servis
  • mogućnost pristupa internetu preko različitih fiksnih i mobilnih pružatelja usluga
  • Edutorij – arhiva digitalnih obrazovnih materijala
  • EMA – sustav za organizaciju i praćenje edukacija
  • e-Dnevnik za učenike i nastavnike
  • CARNET-ov sustav za učenje na daljinu Nikola Tesla
  • e-lektire i brojne druge.

U okviru CARNET id usluge školama se na raspolaganje daje i sustav za upravljanje sadržajem web stranica škole WordPress CMS sustav (CMS – Content Management System) koji omogućuje jednostavno postavljanje i ažuriranje mrežnih stranica škola kroz mrežni preglednik, kao i arhiviranje postojećih STRIX stranica škola. Tu je i novi sustav elektroničke pošte Zimbra koji korisnicima na jednostavan način omogućuje upravljanje elektroničkom poštom, a zamjenjuje dosadašnji webmail sustav.

CARNET id sustav se sastoji od više informacijskih podsustava koji zajedno čine integralnu cjelinu:

  • Središnja administratorska aplikacija za upravljanje CARNET id podsustavima – središnje mjesto preko kojeg administratori pristupaju svojim uslugama i upravljaju resursima i svim podsustavima CARNET id za svoju ustanovu
  • Upravljani sustav elektroničke pošte korisnika (CARNET Zimbra)
  • WordPress CMS sustav (Content Management System – CMS) za upravljanje sadržajem mrežnih (web) stranica škola
  • Sustav za upravljanje DNS zapisima (za ustanove osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj)
  • Sustav za upravljanje alatima i uslugama u javnom oblaku za krajnje korisnike (kao npr. Microsoft 365 za škole ili Google Workspace for Education).

CARNET id namijenjen je:

  • CARNET-ovim ustanovama članicama iz sustava osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava Republike Hrvatske
  • nastavnicima i učenicima osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava Republike Hrvatske.

Korisnici

učenici
studenti
roditelji
CARNET sistem inženjeri
e-Građani
škole
ministarstva
nastavnici
profesori
znanstvenici
ostali AAI@EduHr korisnici
javnost
fakulteti i visoka učilišta
druge javne institucije

Kako postati korisnik

Učenici i nastavnici prilikom upisa ili zaposlenja u osnovnu, odnosno srednju školu dobivaju elektronički identitet (AAI@EduHr) kojim pristupaju svim CARNET-ovim uslugama pa tako i usluzi CARNET id.

Škole imaju svojega administratora imenika zaduženoga za otvaranje elektroničkih identiteta svim učenicima i nastavnicima. Tko je imenovani administrator imenika u vašoj školi možete saznati ovdje. 

Administrator resursa informatički je obrazovana osoba zadužena za dodjeljivanje resursa krajnjim korisnicima, a može dodjeljivati samo one resurse koje je njegovoj školi na raspolaganje stavio CARNET i to samo korisnicima njegove škole.

Popis administratora resursa nalazi se na poveznici.

Pristupanje sustavu

Sustavu se može pristupiti putem poveznice: https://id.skole.hr/ 

Video

Pitanja i odgovori

Škola je imenovala novog administratora imenika, koja je procedura promjene?

Obrascu za spajanje u CARNET mrežu za osnovne i srednje škole i učeničke domove potrebno je navesti ime i prezime novog administratora imenika te obrazac ispunjen od strane škole poslati na adresu CARNET-a.

Korisniku je istekao elektronički identitet (datum isteka temeljne povezanosti je u prošlosti), na koji način se može regulirati status?

Ako je korisnik učenik osnovne ili srednje škole, administrator imenika ima ovlasti produžiti mu elektronički identitet do kraja školovanja. Djelatnicima je također moguće produžiti prava do određenog datuma u slučaju da je radni odnos ugovoren na određeno vrijeme ili se upisuje NONE u slučaju da je radni odnos ugovoren na neodređeno vrijeme. Sve te akcije obavljaju se u CARNET id sustavu.


Što učenici i djelatnici škola mogu koristiti putem elektroničkog identiteta dodijeljenog kroz CARNET id sustav?

Elektronički identitet korisnicima omogućuje pristup CARNET-ovim uslugama i servisima. Među dostupnim uslugama su:

  • pristup do besplatnih servisa u javnim oblacima namijenjenih nastavnicima i učenicima kao što su Microsoft Office 365 i Google Workspace for Education (potrebna je prethodna aktivacija računa za svaki javni servis i korisnici mogu aktivirati račune u oba servisa)
  • CARNET id usluga
  • CARNET info usluga
  • CARNET Zimbra usluga –primanje i slanje elektroničke pošte iz sandučića u CARNET-u
  • prosljeđivanje e-pošte do elektroničkih sandučića u javnim servisima (Outlook ili Gmail za skole.hr korisničke račune), prosljeđivanje e-pošte je moguće samo na jedan odabrani javni servis
  • mogućnost pristupa internetu preko različitih fiksnih i mobilnih pružatelja usluga
  • Edutorij – arhiva digitalnih obrazovnih materijala
  • EMA – sustav za organizaciju i praćenje edukacija
  • CARNET-ov sustav za učenje na daljinu Nikola Tesla
  • E-Dnevnik
  • e-Lektire i brojne druge.

Školama se putem CARNET ID sustava na raspolaganje daje i sustav za upravljanje sadržajem web stranica škole WordPress CMS sustav (CMS – Content Management System) koji omogućuje jednostavno postavljanje i ažuriranje mrežnih stranica škola kroz mrežni preglednik, kao i arhiviranje postojećih STRIX stranica škola. 

Administrator imenika (AI) nema podatke za pristup sustavu CARNET ID. Koji je postupak dobivanja potrebnih podataka?

Potrebno se obratiti CARNET-ovoj Službi za podršku korisnicima putem elektroničke pošte helpdesk@carnet.hr. Nakon provjere, korisnički podaci se šalju administratoru imenika putem pošte.

Mogu li škole imati paralelne web stranice u periodu migracije na CARNET WordPress?

Ne, po puštanju u produkciju CMS je aktivan. Škole paralelno mogu raditi na wordpress stranici koja neće biti javno vidljiva. Jednom kada ga administrator dovrši i pusti u produkciju, CMS će biti dostupan isključivo administratorima pregledavanjem arhive. CARNET će moći vratiti CMS u slučaju kada netko greškom preuranjeno pusti wordpress stranicu na produkciju.

Kontakt

Za rješavanje poteškoća povezanih s elektroničkim identitetom (neispravna korisnička oznaka ili zaporka) potrebno je kontaktirati administratora imenika ustanove ili

CARNET-ov Helpdesk

Telefon: +385 1 6661 555
E-adresa: helpdesk@carnet.hr