Koliko je obrazovni sustav otvoren i spreman za promjene? Razumijemo li generaciju Z i može li nam TikTok pomoći u podučavanju i (izvan)nastavnim aktivnostima? Kako je Wifi postao zamjena za žicu? Imamo li šanse u borbi protiv digitalne demencije i kako digitalna tehnologija može biti u službi zdravih navika? Ovo je samo manji dio pitanja i tema koje će se pod zajedničkim nazivom “Otvaranje u zatvorenom svijetu: postdigitalna znanost i obrazovanje” obraditi na ovogodišnjoj, 24. po redu CARNET-ovoj konferenciji za korisnike CUC2022, koja se održava u Šibeniku od 26. do 28. listopada.
Brojni vrhunski znanstvenici, stručnjaci iz područja tehnologija i STEM-a, nastavnici i učitelji, u tri dana proći će kroz aktualne teme poput otvorenog obrazovanja, umjetne inteligencije, podcasta i blogova kao edukacijskog medija, digitalne zrelosti škola, itd. S obzirom na izazove suvremenog doba, posebna se pažnja usmjerava na teme vezane uz Minecraft, mobilne aplikacije, robote i zagonetke koje učenike potiču na razmišljanje i drugo.
Otvaranje konferencije u srijedu obilježit će plenarno predavanje prof. dr. sc. Vernese Smolčić, svjetski priznate astrofizičarke, redovite profesorice na Fizičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Ova hrvatska znanstvenica usavršavala se u SAD-u, Njemačkoj i Australiji, nakon čega se vratila u Hrvatsku, a fokus njezinih istraživanja su stvaranje i razvoj galaksija, aktivne galaktičke jezgre, radiogalaksije te izvangalaktičko stvaranje zvijezda. Vrlo je aktivna u popularizaciji znanosti kroz projekt Astroučionica, čija je voditeljica, izradu obrazovne slikovnice “Psi u svemiru” i kuharice za djecu „Astrokuharica“. U predavanju na CUC-u kroz primjere iz svoje karijere i područja astronomije i astrofizike obradit će važnost otvorenosti, timskog rada i povezanosti u znanosti, programiranju u radu s velikim bazama podataka, otvorenog pristupa podacima i znanju na svim razinama.
Predavanja prvog dana počinju već od 9 sati, a nakon učeničkog Hackathona i uvodnog predavanja doc. dr. sc. Lane Ciboci Perša na temu elektroničkog nasilja, profesor jezika i interdisciplinarne pedagogije na Sveučilištu Westminster Terry Lamb izlagat će o potrebni za inkluzivnijim i višejezičnim školama, posebice u svjetlu nedavnih migracija s Bliskog istoka i Ukrajine, kako bi se prihvatila nova stvarnost superrazličitih učionica i drugih urbanih prostora. Kroz različite sesije obradit će se odnosi ekologije i etike s umjetnom inteligencijom te tema digitalne demencije.
U plenarnom izlaganju “Ulovljeni između Tik-Toka i školskog igrališta – perspektive djece i mladih o korištenju digitalnih tehnologija” Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja u četvrtak će po prvi put predstaviti rezultate istraživanja o iskustvima djece i mladih u digitalnom okružju. Poseban naglasak stavljen je na utjecaj pandemije bolesti COVID-19 na vrijeme boravka u digitalnom okružju te strukturu aktivnosti učenika različitih generacija. Prezentirat će se i podaci o percepciji utjecaja digitalnih tehnologija na učenje i obrazovanje, ali i na ostale važne dijelove života mladih poput prijateljstava, obiteljskih odnosa i zaljubljivanja.
Konferenciju će u petak zaključiti Rachel Lowenstein (Mindshare) i i Mark West (UNESCO). Lowenstein će predavati o pristranosti algoritama u medijskoj i reklamnoj industriji, kao i ulozi brandova, tehnologa i privatnog sektora u digitalnoj diskriminaciji, dok će West analizirati pomicanje obrazovanja iz škola u obrazovne tehnologije brzinom i razmjerom bez povijesnog presedana nakon pandemije COVID-19. Za stotine milijuna učenika formalno učenje postalo je potpuno ovisno o tehnologiji – bilo da se radi o digitalnim uređajima povezanim s internetom, televizorima ili radijima. West će dati preporuke kako bi se osiguralo da napredna tehnologija olakšava, a ne potkopava, napore da se osigura univerzalno pružanje uključivog, pravednog i na čovjeka usmjerenog javnog obrazovanja.
Cijeli program održava se u Konvencijskom centru Šibenik, a dio programa moći će se pratiti i preko specijalizirane online platforme.
Više informacija o događaju i kompletan program možete pronaći na službenoj stranici konferencije CUC2022.