Projekt e-Sveučilišta započeo je u ožujku 2022. i traje do prosinca 2025. godine s općim ciljem unaprjeđenja kvalitete i dostupnosti sustava visokog obrazovanja kroz podršku ulaganjima u digitalnu nastavnu infrastrukturu.
U sklopu projekta ulagat će se u:
- mrežnu i računalnu infrastrukturu
- opremu i povezane servise
- aktivnosti kibernetičke sigurnosti
- unaprjeđenje postojećeg informatičkog sustava i povezivanje evidencija u VO
- edukacijsku podršku i obrazovne programe osnaživanja kompetencija nastavnog osoblja za učenje i poučavanje u digitalnom okruženju
- podršku i profesionalni razvoj stručnog osoblja.
Nositelj projekta je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, a provodi ga u partnerstvu i suradnji sa Sveučilišnim računskim centrom (SRCE), Agencijom za razvoj i visoko obrazovanje (AZVO) i Nacionalnom i sveučilišnom knjižnicom u Zagrebu (NSK).
Projekt se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.
Program obrazovanja koji će biti razvijen u sklopu projekta e-Sveučilišta ima za cilj omogućiti i podržati razvoj digitalnih kompetencija nastavnog i upravljačkog osoblja na visokim učilištima čime će se omogućiti jačanje kapaciteta zaposlenika visokih učilišta za provedbu hibridne i drugih fleksibilnih i inovativnih oblika nastave, ali i šire primjene digitalnih tehnologija u obrazovnim i poslovnim proscesima na visokim učilištima.
Radnu skupinu za izradu kurikuluma programa obrazovanja čine stručnjaci za različita područja: od polja strateškog razvoja visokih učilišta u području e-učenja, preko razvoja kurikuluma i inkluzivnih pristupa do metodike primjene digitalnih tehnologija u obrazovanju. Naravno, tu su i predstavnici CARNET-a, Ministarstva znanosti i obrazovanja te partnera Srca, AZVO-a i NSK-a.
CARNET je na ovom početnom sastanku predstavio rezultate provedene analize stanja i potreba u području primjene digitalnih tehnologija na visokim učilištima koja je provedena u sklopu projekta.
Kurikulum programa obrazovanja čiju je izradu Radna skupina započela ovim sastankom, temeljit će se upravo na analiziranim korisničkim potrebama kao i referentom okviru digitalnih kompetencija za obrazovatelje i općenito suvremenim pristupima visokoškolskom obrazovanju.