Kurikulumi
Tijekom 2024. godine Radna skupina za izradu kurikuluma u sklopu projekta “BrAIn” izradila je kurikulume “Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene”:
- Kurikulum izvannastavne aktivnosti za učenike 7.i 8. razreda osnovne škole
- Kurikulum za fakultativni predmet za učenike 2. i 3. razreda srednje škole.
Navedeni kurikulumi u širem smislu ciljaju razvoju digitalnih kompetencija, osposobljavaju za praktičan rad s tehnologijama u nastajanju, specifično razvoju kritičkog promišljanja o utjecaju tehnologija u nastajanju.
Učenici se upoznavaju s potencijalom digitalne tehnologije i umjetne inteligencije i njihovog utjecaja na život. Učenicima je omogućeno razumijevanje etičkih i društvenih perspektiva umjetne inteligencije, koristi i opasnosti, prednosti i nedostataka korištenja različitih digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije.
Kroz fakultativni predmet i izvannastavnu aktivnost učenici aktivno proučavaju i kritički promišljaju o digitalnim tehnologijama i umjetnoj inteligenciji, rade s izravno s inovativnim tehnologijama i umjetnom inteligencijom, pri svemu tome vodeći računa o kibernetičkoj sigurnosti.
Kurikulumi se eksperimentalno provode u školama odabranima putem Javnog poziva tijekom školske godine 2024./2025., odnosno od rujna 2024. godine. U travnju 2024. godine održan je Informativni webinar o javnom pozivu u sklopu projekta “Podrška primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju (BrAIn)“.
Edukacije
Aktivnost povezana s eksperimentalnom primjenom kurikuluma je podrška korisnicima odnosno edukacija učitelja i nastavnika za primjenu kurikuluma.
Edukacije se oslanjaju na kurikulume te obuhvaćaju teme ključne za provedbu razvijenih kurikuluma. Usmjerene su na razvoj stručnih znanja, vještina i stavova o temama kurikuluma i pružaju ideje za provedbu nastavnih aktivnosti kojima se ostvaruju ishodi učenja ovih kurikuluma.
To su primjerice teme kao što su koncepti i razvoj UI i tehnologije u nastajanju, alati UI i tehnologija u nastajanju, digitalni sadržaji temeljeni na UI, autorsko pravo pri korištenju sadržaja koje je kreirala UI, društveni i etički aspekti UI i tehnologija u nastajanju, rizici, izazovi i potencijali uporabe UI i tehnologija u nastajanju, transparentna i odgovorna uporaba UI.
Edukacije su se počele provoditi u kolovozu 2024. godine kroz online webinare i radionice uživo na više lokacija.
Program obrazovanja uključuje ukupno četiri webinara kroz dva ponavljanja i dvije radionice kroz osam ponavljanja u CARNET-ovim ROC-ovima u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Splitu i Varaždinu.
Webinari
Od kolovoza 2024. do siječnja 2025. godine održana su tri webinara kroz šest ponavljanja:
1. webinar: Umjetna inteligencija – početak, razvoj i budući izazovi
2. webinar: Otključajte moć umjetne inteligencije – UI alati koji olakšavaju svakodnevicu
3. webinar: Transformirajte svoje poučavanje – učenje i poučavanje uz UI.
Zadnji webinar u nizu edukacija za eksperimentalnu primjenu kurikuluma će se održati također kroz dva ponavljanja tijekom veljače 2025. godine.
Radionice
Također su održane dvije radionice uživo:
1. radionica: UI učionica – alati, primjena i strategije poučavanja
2. radionica: Alati budućnosti – izrada obrazovnih sadržaja s pomoću umjetne inteligencije