Program obrazovnih aktivnosti u projektu e-Sveučilišta
Program obrazovnih aktivnosti namijenjen je nastavnom, upravljačkom i IT osoblju te knjižničarima/kama zaposlenima na visokoškolskim ustanovama uključenim u projekt e-Sveučilišta.
Program obuhvaća radionice, webinare i predavanja za razvoj kompetencija u sljedećim područjima:
- Izrada i primjena multimedijskih i digitalnih nastavnih sadržaja u nastavi
- Planiranje i provedba hibridne i online nastave
- Kibernetička sigurnost i odgovorno korištenje digitalnih tehnologija
Osim organiziranih oblika edukacija u sklopu projekta razvijaju se obrazovni sadržaji za samostalno učenje, poput interaktivnih videolekcija, mikrolekcija i e-tečaja, a čime se omogućuje kontinuirano usavršavanje i primjena stečenih znanja u praksi.
Sve edukacije će se provesti u više termina održavanja po pojedinim gradovima.
Obrazovne aktivnosti
Izrada i primjena multimedijskih i digitalnih nastavnih sadržaja u nastavi
Sadržaj webinara:
Što su videolekcije i zašto zauzimaju sve važniju ulogu u učenju i poučavanju – pedagoška uloga videolekcija u učenju i poučavanju i doprinos osuvremenjavanju metoda učenja i poučavanja.
- Karakteristike kvalitetnih videolekcija koji potiču učenje i angažman studenata/učenika
- Vrste videolekcija s obzirom na njihovu namjenu i svrhu u obrazovnom procesu
- Pronalaženje, odabir, prilagodba postojećih, dostupnih videolekcija i drugih vrsta multimedijskog sadržaja (animacije, simulacije i dr.) uz poštivanje autorskog prava; izrada novih videolekcija i reguliranje njihovog korištenja od strane studenata/učenika i zajednice; licence i zaštita autorskog prava
- Planiranje i provedba nastave i nastavnih aktivnosti uz korištenje videolekcija
- Primjeri dobre prakse uspješne integracije različitih vrsta videolekcija u nastavne aktivnosti.
Izrada obrazovnih videolekcija (predprodukcija, produkcija postprodukcija)
Sadržaj radionice:
Tema pokriva aktivnosti potrebne za osmišljavanje i planiranje izrade videolekcija.
- Razvoj ideje (pedagoški i metodički zahtjevi za izradu videolekcija (cilj i ishodi učenja, očekivana postignuća, povezivanje ishoda s videolekcijomi načinom poučavanja i vrednovanja); struktura i elementi videolekcije)
- Umjetnost pripovijedanja
- Mizanscena
- Scenografija i rekvizita
- Kadar i okvir
- Stanja kamere i rakursi
- Planovi
- Kompozicija
- Odabir lokacije za snimanje
- Scenarij
- Knjiga snimanja i storyboard
Sadržaj radionice:
Tema pokriva aktivnosti potrebne za praktičnu izradu videolekcija (za potrebe radionice potrebno je da polaznici imaju napisan scenarij i knjigu snimanja/storyboard).
- Ekspozicijski trokut
- Vrste kamera i tehnike snimanja
- Vrste mikrofona i primjena
- Osnove rasvjete
- Chroma key
Sadržaj radionice:
Tema pokriva aktivnosti potrebne za uređivanje i montažu videolekcija.
- Osnove teorije montaže
- Montažni prijelazi
- Proces montiranja
- Unos grafičkih elemenata
- Izrada titlova
- Korekcija boje i obrada slike
- Izvoz finalnog materijala i formati
Sadržaj radionice:
Radionica donosi teorijski okvir te pokriva aktivnosti potrebne za osmišljavanje, planiranje i praktičnu izradu digitalnih nastavnih sadržaja.
- Što su digitalnih nastavni sadržaji, vrste digitalnih nastavnih sadržaja, struktura i elementi digitalnih nastavnih sadržaja
- Definiranje svrhe, ishoda učenja, metode učenja i poučavanja, sadržaja (odabir gotovih ili izrada novih multimedijalnih elemenata sadržaja), vrste procjene znanja (odabir metode i alata za procjenu znanja)
- Autorsko pravo i licenciranje
- Praktična izrada digitalnih nastavnih sadržaja uz pomoć programskog rješenja za izradu digitalnih nastavnih sadržaja, izrada i objava vlastitog nastavnog sadržaja.
Planiranje i provedba hibridne i online nastave
Sadržaj radionice:
Tema pokriva razumijevanje specifičnosti te proces planiranja, pripreme i provedbe hibridne nastave, izazove s kojima se nastavnici pri tom suočavaju kao i planiranje komunikacije i podrške studentima kako bi provedba hibridne nastave bila uspješna.
- Različiti oblici provedbe nastave prema razini primjene digitalnih tehnologija; odabir obrazovnih tehnologija za podršku provedbi nastavnih aktivnosti i ostvarivanju ishoda učenja te njihova integracija u nastavni proces
- Preduvjeti za izvođenje hibridne (i online) nastave – tehnološko/materijalne pretpostavke (mreža, oprema), organizacijski, tehnički i administrativni aspekti
- Pedagoški aspekti: metode poučavanja i razlike u planiranju učioničke, online i hibridne nastave; dizajn učinkovitog online okruženja za učenje (instrukcijski dizajn)
- Priprema i provedba hibridne nastave – definiranje ishoda učenja i osmišljavanje nastavne aktivnosti za njihovo ostvarivanje putem hibridne nastave; odabir digitalnih alata i platformi za provedbu planirane nastavne aktivnosti hibridnim modelom nastave (uključuje pripremu i organizaciju digitalnih nastavnih sadržaja); odabir metode/a vrednovanja uz podršku obrazovne tehnologije te odabir alata/programa/softvera za provedbu vrednovanja; izrada plana komunikacije i podrške studentima za provedbu nastavne aktivnosti hibridnim modelom nastave
- Izazovi i prednosti pripreme i provedbe hibridne nastave
Sadržaj webinara:
Webinar daje skraćeni pregled tema koje obuhvaća istoimena radionica ( Planiranje i provedba hibridne nastave), a prezentiran je cjelokupan proces kroz primjere dobre prakse planiranja, pripreme i provedbe hibridne nastave
Sadržaj radionice:
Tema pokriva aktivnosti potrebne za planiranje, izradu i uređivanje audio sadržaja.
- Naslov, ideja ili tema
- Format podcast-a
- Praktična izrada, snimanje i uređivanja podcasta
- Oprema i prostor za snimanje
- Optimalno trajanje epizode podcast-a
- Platforme ili hosting podcast-a
- Kako objaviti podcast?
- Promocija, monetizacija
- Zablude, problemi i rješenja kod podcasta
Sadržaj radionice:
Tema pokriva aspekte vezane za digitalne platforme i alate za prijenos uživo (live streaming).
- Što je streaming?
- Platforme za prijenos uživo (live stream) (upload, pohranjivanje i dijeljenje, najzastupljenije i besplatne platforme, prednosti i nedostaci)
- Kako se pripremiti za prijenos uživo (live streaming)? (savjeti za pripremu, postavljanje pozadine, osvjetljenja i zvuka, emitiranje)
- Kako “streamati”? (logika rada alata za “streaming”, alati za “streaming”, preview/program, jednostavne (“streaming” i snimanje) i napredne funkcije)
- Setovi opreme i načini spajanja (SDI, HDMI, NDI, zvuk)
- Problemi i rješenja kod prijenosa uživo (live streaminga) (nepredviđene situacije i kombiniranje rješenja)
- Promocija (“uzalud streaming”, ako nema gledatelja, kreiranje termina ili redovitih streaminga).
Kibernetička sigurnost i odgovorno korištenje digitalnih tehnologija
- NIS2 – direktiva o mjerama za visoku zajedničku razinu kibernetičke sigurnosti (predavanje i webinar)
- Kibernetička higijena i odgovorno korištenje interneta (predavanje i webinar)
- Donošenje i provođenje sigurnosne politike na visokim učilištima (radionica i webinar)
- Osnove kibernetičke zaštite i prepoznavanje kibernetičkih prijetnji (radionica)
- Sustav podrške u prijavi i rješavanju kibernetičkih incidenata (radionica)
- Sigurna infrastruktura sveučilišta (radionica)
Predavanja i radionice održavat će se regionalno u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru, Splitu i Dubrovniku.
Webinari i virtualne radionice održavaju se putem MS Teamsa (potrebna prijava s AAI@EduHr identitetom), dok će e-tečaj biti dostupan putem sustava Loomen.
Obrazovne aktivnosti dostupne su za vrijeme trajanja projekta do kraja prosinca 2025 godine.
Izrađeni obrazovni sadržaji biti će dostupni i nakon završetka projekta na Edutoriju, Meduzi i Loomenu.
Sadržaji za samoučenje
Sadržaji su u izradi i uskoro će biti dostupni.
Pitanja i odgovori
Edukacije su namijenjene zaposlenicima javnih visokih učilišta, uključujući nastavno osoblje, upravljačko osoblje, knjižničare i IT podršku.
Projekt uključuje raznolike edukativne aktivnosti poput predavanja, radionica i webinara. Obrađuju se teme poput izrade digitalnih nastavnih sadržaja, primjene videolekcija u nastavi, kibernetičke sigurnosti i planiranja hibridne nastave.
Prijave se provode putem sustava EMA. Kod e-tečajeva, nakon odabira u EMA-i potrebno je potvrditi prijavu kroz sustav Loomen.
Predavanja i radionice održavat će se regionalno u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru, Splitu i Dubrovniku.
Webinari i virtualne radionice održavaju se putem MS Teamsa (potrebna prijava s AAI@EduHr identitetom), dok će e-tečaj biti dostupan putem sustava Loomen.
Potvrde se izdaju u roku od 7 dana putem sustava EMA pod uvjetom da su svi kriteriji ispunjeni (potpis, prijava ili aktivnost). Ako nakon tjedan dana potvrda nije vidljiva, pošaljite upit na carnetvu@algebra.hr.
Prijava na edukaciju provode se putem sustava EMA. Prijavite se koristeći svoj AAI@EduHr identitet, odaberite željenu edukaciju i potvrdite upis. Za e-tečajeve, nakon prijave u sustavu EMA potrebno je potvrditi upis klikom na poveznicu na e-tečaj u sustavu Loomen.
Ako prvi put koristite sustav EMA, trebat će vam aktivan AAI@EduHr identitet. Detaljne upute za prijavu u sustav EMA dostupne su ovdje.
Nakon uspješne prijave u sustavu EMA, pristupite odabranom e-tečaju klikom na poveznicu koja vas vodi u sustav Loomen. Tamo ćete pronaći sve potrebne materijale i upute.
- Potvrda se izdaje unutar 7 dana nakon završetka edukacije u sustavu EMA pod uvjetom da su ispunjeni preduvjeti:
- Za radionice: potpis polaznika na potpisnu listu (na samoj radionici).
- Za webinare: prijava sa svojim AAI@EduHr identitetom u sustav MS Teams i prisutnost na webinar u minimalnom trajanju od 60 minuta.
Potvrde se ne izdaju za pregled snimki webinara. - Za e-tečaj: zadovoljiti aktivnosti i steći digitalnu značku (detaljnije upute dostupne su u samim tečajevima, u sklopu knjige „O tečaju”).
Ako imate poteškoća s prijavom ili potvrdom o sudjelovanju, pošaljite upit na e-mail adresu carnetvu@algebra.hr
Kontakt
Za pitanja o potvrdama, terminima i lokacijama održavanja edukacija obratite se putem e-maila na adresu projekt.carnetvu@algebra.hr.
Za sve dodatne informacije o projektu obratite se putem e-maila na adresu e-sveucilista@carnet.hr ili broj telefona +385 1 6661 555.