prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Program obrazovnih aktivnosti u projektu e-Sveučilišta

+Otvori sve -Zatvori sve

Program obrazovnih aktivnosti u projektu e-Sveučilišta

Program obrazovnih aktivnosti namijenjen je nastavnom, upravljačkom i IT osoblju te knjižničarima/kama zaposlenima na visokoškolskim ustanovama uključenim u projekt e-Sveučilišta.

Program obuhvaća radionice, webinare i predavanja za razvoj kompetencija u sljedećim područjima:

  • Izrada i primjena multimedijskih i digitalnih nastavnih sadržaja u nastavi
  • Planiranje i provedba hibridne i online nastave
  • Kibernetička sigurnost i odgovorno korištenje digitalnih tehnologija

Osim organiziranih oblika edukacija u sklopu projekta razvijaju se obrazovni sadržaji za samostalno učenje, poput interaktivnih videolekcija, mikrolekcija i e-tečaja, a čime se omogućuje kontinuirano usavršavanje i primjena stečenih znanja u praksi.

Sve edukacije će se provesti u više termina održavanja po pojedinim gradovima. 

Obrazovne aktivnosti

Izrada i primjena multimedijskih i digitalnih nastavnih sadržaja u nastavi
Uvod u primjenu videolekcija u učenju i poučavanju (webinar)

Sadržaj webinara: 

Što su videolekcije i zašto zauzimaju sve važniju ulogu u učenju i poučavanju – pedagoška uloga videolekcija u učenju i poučavanju i doprinos osuvremenjavanju metoda učenja i poučavanja.

  • Karakteristike kvalitetnih videolekcija koji potiču učenje i angažman studenata/učenika
  • Vrste videolekcija s obzirom na njihovu namjenu i svrhu u obrazovnom procesu
  • Pronalaženje, odabir, prilagodba postojećih, dostupnih videolekcija i drugih vrsta multimedijskog sadržaja (animacije, simulacije i dr.) uz poštivanje autorskog prava; izrada novih videolekcija i reguliranje njihovog korištenja od strane studenata/učenika i zajednice; licence i zaštita autorskog prava
  • Planiranje i provedba nastave i nastavnih aktivnosti uz korištenje videolekcija
  • Primjeri dobre prakse uspješne integracije različitih vrsta videolekcija u nastavne aktivnosti.

 

Izrada obrazovnih videolekcija (predprodukcija, produkcija postprodukcija)
Predprodukcija – plan i priprema (radionica)

Sadržaj radionice:

Tema pokriva aktivnosti potrebne za osmišljavanje i planiranje izrade videolekcija.

  • Razvoj ideje (pedagoški i metodički zahtjevi za izradu videolekcija (cilj i ishodi učenja, očekivana postignuća, povezivanje ishoda s videolekcijomi načinom poučavanja i vrednovanja); struktura i elementi videolekcije)
  • Umjetnost pripovijedanja
  • Mizanscena
  • Scenografija i rekvizita
  • Kadar i okvir
  • Stanja kamere i rakursi
  • Planovi
  • Kompozicija
  • Odabir lokacije za snimanje
  • Scenarij
  • Knjiga snimanja i storyboard
Produkcija – snimanje (radionica)

Sadržaj radionice:

Tema pokriva aktivnosti potrebne za praktičnu izradu videolekcija (za potrebe radionice potrebno je da polaznici imaju napisan scenarij i knjigu snimanja/storyboard).

  • Ekspozicijski trokut
  • Vrste kamera i tehnike snimanja
  • Vrste mikrofona i primjena
  • Osnove rasvjete
  • Chroma key
Postprodukcija – uređivanje i montaža (radionica)

Sadržaj radionice:

Tema pokriva aktivnosti potrebne za uređivanje i montažu videolekcija.

  • Osnove teorije montaže
  • Montažni prijelazi
  • Proces montiranja
  • Unos grafičkih elemenata
  • Izrada titlova
  • Korekcija boje i obrada slike
  • Izvoz finalnog materijala i formati
Izrada digitalnih nastavnih sadržaja (radionica)

Sadržaj radionice:

Radionica donosi teorijski okvir te pokriva aktivnosti potrebne za osmišljavanje, planiranje i praktičnu izradu digitalnih nastavnih sadržaja.

  • Što su digitalnih nastavni sadržaji, vrste digitalnih nastavnih sadržaja, struktura i elementi digitalnih nastavnih sadržaja
  • Definiranje svrhe, ishoda učenja, metode učenja i poučavanja, sadržaja (odabir gotovih ili izrada novih multimedijalnih elemenata sadržaja), vrste procjene znanja (odabir metode i alata za procjenu znanja)
  • Autorsko pravo i licenciranje
  • Praktična izrada digitalnih nastavnih sadržaja uz pomoć programskog rješenja za izradu digitalnih nastavnih sadržaja, izrada i objava vlastitog nastavnog sadržaja.
Planiranje i provedba hibridne i online nastave
Planiranje i provedba hibridne i online nastave (radionica i webinar)

Sadržaj radionice:

Tema pokriva razumijevanje specifičnosti te proces planiranja, pripreme i provedbe hibridne nastave, izazove s kojima se nastavnici pri tom suočavaju kao i planiranje komunikacije i podrške studentima kako bi provedba hibridne nastave bila uspješna.

  • Različiti oblici provedbe nastave prema razini primjene digitalnih tehnologija; odabir obrazovnih tehnologija za podršku provedbi nastavnih aktivnosti i ostvarivanju ishoda učenja te njihova integracija u nastavni proces
  • Preduvjeti za izvođenje hibridne (i online) nastave – tehnološko/materijalne pretpostavke (mreža, oprema), organizacijski, tehnički i administrativni aspekti
  • Pedagoški aspekti: metode poučavanja i razlike u planiranju učioničke, online i hibridne nastave; dizajn učinkovitog online okruženja za učenje (instrukcijski dizajn)
  • Priprema i provedba hibridne nastave – definiranje ishoda učenja i osmišljavanje nastavne aktivnosti za njihovo ostvarivanje putem hibridne nastave; odabir digitalnih alata i platformi za provedbu planirane nastavne aktivnosti hibridnim modelom nastave (uključuje pripremu i organizaciju digitalnih nastavnih sadržaja); odabir metode/a vrednovanja uz podršku obrazovne tehnologije te odabir alata/programa/softvera za provedbu vrednovanja; izrada plana komunikacije i podrške studentima za provedbu nastavne aktivnosti hibridnim modelom nastave
  • Izazovi i prednosti pripreme i provedbe hibridne nastave

Sadržaj webinara:

Webinar daje skraćeni pregled tema koje obuhvaća istoimena radionica ( Planiranje i provedba hibridne nastave), a prezentiran je cjelokupan proces kroz primjere dobre prakse planiranja, pripreme i provedbe hibridne nastave

Podcast – snimanje i uređivanje audio sadržaja (webinar)

Sadržaj radionice:

Tema pokriva aktivnosti potrebne za planiranje, izradu i uređivanje audio sadržaja.

  • Naslov, ideja ili tema
  • Format podcast-a
  • Praktična izrada, snimanje i uređivanja podcasta
  • Oprema i prostor za snimanje
  • Optimalno trajanje epizode podcast-a
  • Platforme ili hosting podcast-a
  • Kako objaviti podcast?
  • Promocija, monetizacija
  • Zablude, problemi i rješenja kod podcasta
Snalaženje u svijetu prijenosa uživo (live streaminga) – platforme i alati (webinar)

Sadržaj radionice:

Tema pokriva aspekte vezane za digitalne platforme i alate za prijenos uživo (live streaming).

  • Što je streaming?
  • Platforme za prijenos uživo (live stream) (upload, pohranjivanje i dijeljenje, najzastupljenije i besplatne platforme, prednosti i nedostaci)
  • Kako se pripremiti za prijenos uživo (live streaming)? (savjeti za pripremu, postavljanje pozadine, osvjetljenja i zvuka, emitiranje)
  • Kako “streamati”? (logika rada alata za “streaming”, alati za “streaming”, preview/program, jednostavne (“streaming” i snimanje) i napredne funkcije)
  • Setovi opreme i načini spajanja (SDI, HDMI, NDI, zvuk)
  • Problemi i rješenja kod prijenosa uživo (live streaminga) (nepredviđene situacije i kombiniranje rješenja)
  • Promocija (“uzalud streaming”, ako nema gledatelja, kreiranje termina ili redovitih streaminga).
Kibernetička sigurnost i odgovorno korištenje digitalnih tehnologija
  • NIS2 – direktiva o mjerama za visoku zajedničku razinu kibernetičke sigurnosti (predavanje i webinar)
  • Kibernetička higijena i odgovorno korištenje interneta (predavanje i webinar)
  • Donošenje i provođenje sigurnosne politike na visokim učilištima (radionica i webinar)
  • Osnove kibernetičke zaštite i prepoznavanje kibernetičkih prijetnji (radionica)
  • Sustav podrške u prijavi i rješavanju kibernetičkih incidenata (radionica)
  • Sigurna infrastruktura sveučilišta (radionica)

 

Predavanja i radionice održavat će se regionalno u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru, Splitu i Dubrovniku.

Webinari i virtualne radionice održavaju se putem MS Teamsa (potrebna prijava s AAI@EduHr identitetom), dok će e-tečaj biti dostupan putem sustava Loomen.

Obrazovne aktivnosti dostupne su za vrijeme trajanja projekta do kraja prosinca 2025 godine.

Izrađeni obrazovni sadržaji biti će dostupni i nakon završetka projekta na Edutoriju, Meduzi i Loomenu.

Sadržaji za samoučenje

Sadržaji su u izradi i uskoro će biti dostupni.

Pitanja i odgovori

Tko može sudjelovati u edukacijama?

Edukacije su namijenjene zaposlenicima javnih visokih učilišta, uključujući nastavno osoblje, upravljačko osoblje, knjižničare i IT podršku.

Kakve edukacije su dostupne i na koje teme?

Projekt uključuje raznolike edukativne aktivnosti poput predavanja, radionica i webinara. Obrađuju se teme poput izrade digitalnih nastavnih sadržaja, primjene videolekcija u nastavi, kibernetičke sigurnosti i planiranja hibridne nastave.

Kako se mogu prijaviti na edukacije?

Prijave se provode putem sustava EMA. Kod e-tečajeva, nakon odabira u EMA-i potrebno je potvrditi prijavu kroz sustav Loomen.

Na kojim se lokacijama održavaju edukacije?

Predavanja i radionice održavat će se regionalno u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru, Splitu i Dubrovniku.

Webinari i virtualne radionice održavaju se putem MS Teamsa (potrebna prijava s AAI@EduHr identitetom), dok će e-tečaj biti dostupan putem sustava Loomen.

Kako i kada dobivam potvrdu o sudjelovanju?

Potvrde se izdaju u roku od 7 dana putem sustava EMA pod uvjetom da su svi kriteriji ispunjeni (potpis, prijava ili aktivnost). Ako nakon tjedan dana potvrda nije vidljiva, pošaljite upit na carnetvu@algebra.hr.

Kako se prijaviti na edukaciju putem sustava EMA?

Prijava na edukaciju provode se putem sustava EMA. Prijavite se koristeći svoj AAI@EduHr identitet, odaberite željenu edukaciju i potvrdite upis. Za e-tečajeve, nakon prijave u sustavu EMA potrebno je potvrditi upis klikom na poveznicu na e-tečaj u sustavu Loomen.

Što trebam ako prvi put koristim sustav EMA?

Ako prvi put koristite sustav EMA, trebat će vam aktivan AAI@EduHr identitet. Detaljne upute za prijavu u sustav EMA dostupne su ovdje.

Kako pristupiti e-tečajevima u sustavu Loomen?

Nakon uspješne prijave u sustavu EMA, pristupite odabranom e-tečaju klikom na poveznicu koja vas vodi u sustav Loomen. Tamo ćete pronaći sve potrebne materijale i upute.

Kako mogu dobiti potvrdu o sudjelovanju putem sustava EMA?
  • Potvrda se izdaje unutar 7 dana nakon završetka edukacije u sustavu EMA pod uvjetom da su ispunjeni preduvjeti:
  • Za radionice: potpis polaznika na potpisnu listu (na samoj radionici).
  • Za webinare: prijava sa svojim AAI@EduHr identitetom u sustav MS Teams i prisutnost na webinar u minimalnom trajanju od 60 minuta.
    Potvrde se ne izdaju za pregled snimki webinara.
  • Za e-tečaj: zadovoljiti aktivnosti i steći digitalnu značku (detaljnije upute dostupne su u samim tečajevima, u sklopu knjige „O tečaju”).
Što ako imam problem s prijavom ili potvrdom u sustavu EMA?

Ako imate poteškoća s prijavom ili potvrdom o sudjelovanju, pošaljite upit na e-mail adresu carnetvu@algebra.hr

Kontakt

Za pitanja o potvrdama, terminima i lokacijama održavanja edukacija obratite se putem e-maila na adresu projekt.carnetvu@algebra.hr.

Za sve dodatne informacije o projektu obratite se putem e-maila na adresu e-sveucilista@carnet.hr ili broj telefona +385 1 6661 555.