Learning from the Extremes
Projekt Learning from the Extremes dio je pripremnih akcija koje imaju za cilj povećati dostupnost obrazovnih alata u područjima i zajednicama s ograničenim pristupom digitalnim tehnologijama i internetu.
U projektu sudjeluje 14 partnera pod vodstvom grčke ustanove Instituto Ekpedeftikis Politikis.
Specifični ciljevi projekta su:
- Steći uvid i razumijevanje vezano uz pristup i korištenje digitalnih tehnologija u obrazovanju anketiranjem ključnih dionika škole.
- Ojačati dijalog između svih relevantnih aktera, uključujući ravnatelje škola, nastavnike, ICT koordinatore, učenike, roditelje, pružatelje tehnologije, kreatore politika, sveučilišta i istraživačke organizacije, stručnjake i nevladine organizacije (NVO) s ciljem razmjene i analize najboljih prakse i uspješne primjene kako povećati pristup digitalnim obrazovnim rješenjima s naglaskom na škole smještene u udaljenim područjima.
- Uspostaviti pošten i transparentan mehanizam za koordinaciju i provedbu otvorenog poziva za podnošenje prijedloga, njihovu evaluaciju, odabir onih koji najviše obećavaju, njihovo financiranje, njihovo praćenje i njihovu finalizaciju.
- Razviti učinkovit mehanizam za savjetovanje i podršku kako bi se olakšala provedba predloženog pristupa u udaljenim školama u zemljama sudionicama.
- Pokrenuti pilote implementacije kako bi se odabranim osnovnim (uključujući višerazredne škole), srednjim i strukovnim školama omogućilo korištenje najprikladnijih tehničkih rješenja za smanjenje digitalnog jaza, ograničenog ili nikakvog pristupa uređajima i digitalnim obrazovnim alatima i sadržajima.
- Sustavno validirati predloženi pristup i aktivnosti kako bi se identificirao njihov učinak u smislu djelotvornosti i djelotvornosti.
- Razviti strategiju temeljenu na uvidu stečenom prikupljenim podacima, usredotočenim dijalozima s dionicima i vođenju pilota implementacije o tome kako povećati pristup digitalnom obrazovanju u udaljenim područjima s niskom povezanošću, ograničenim ili bez pristupa uređajima i digitalnim obrazovnim alate i sadržaje u svim zemljama sudionicama.
- Osmisliti i provesti sustavnu strategiju podizanja svijesti koja će doprinijeti učinkovitoj komunikaciji o rezultatima i ishodima projekta.
Projekt je započeo 1. veljače 2022. godine, a traje 24 mjeseca. Financira se iz fondova Europske unije, iz projektne linije Pilot Projects and Preparatory Actions (PPPA). Ukupna vrijednost projekta je 2.665.913,47 Eura.
Projektni partneri
- Institouto Ekpedeftikis Politikis (IEP), Grčka – koordinator projekta
- Ellinogermaniki Agogi Scholi Panagea Savva AE (EA), Grčka
- Ministerio Da Educacao E Ciencia (DGE), Portugal
- Nuclio Nucleo Interactivo De Astronomia Associacao (NUCLIO, Portugal
- Paidagogiko Institouto Kyprou (CPI), Cipar
- University of Cyprus (UCY), Cipar
- Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, Hrvatska
- The Provost, Fellows, Foundation Scholars & The Other Members Of Board, Of The College Of The Holy & Undivided Trinity Of Queen Elizabeth Near Dublin (TCD), Irska
- Jyvaskylan Yliopisto (JYU), Finska
- National Research Network Association (NRNA), Bugarska
- Netcompany – Intrasoft S.A (INTRA), Luksemburg
- Ellinikh Enosh Dhmosiografon Episthmhs, Syggrafeon Episthmhs Kai Eikoinoniologon Episthmhs Astiki Etaireia (SV), Grčka
- ATIT BVBA (ATIT), Belgija
- Committee Of The Dublin West Education Centre (DWEC), Irska
Preduvjeti za sudjelovanje
Sudjelovanje u projektu Learning from the Exremes regulirano je europskom hijerarhijskom klasifikacijom kojom se uspostavljaju statističke regije. Republika Hrvatska, kao sljedbenik navedene klasifikacije razvila je nacionalnu klasifikaciju pod nazivom HR NUTS 2021. S obzirom na to da je projekt namijenjen ruralnim područjima u njemu mogu sudjelovati samo škole koje se nalaze u područjima klasificiranima u NUTS 3.
Popis NUTS 3 područja dostupan je u tablici. Tablicu je potrebno filtrirati prema koloni H kako bi se prikazala samo područja koja pripadaju kategoriji 3.