Na ovogodišnjoj CARNET-ovoj konferenciji za korisnike koje se održala u Šibeniku, od 6 do 8. studenoga 2019. godine, održan je okrugli stol “Razvoj, praćenje i vrednovanje digitalnih kompetencija”. Na okruglom su stolu predstavljeni rezultati projekta CRISS iz programa Europske unije Obzor 2020 čija je svrha bila razvoj i implementacija mrežne platforme za vođeno stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika u osnovnim i srednjim školama. Platforma se testirala kroz masovni pilot s više od 490 škola, uključujući 25 400 učenika i 2290 nastavnika iz Grčke, Švedske, Italije, Španjolske (Katalonije), Bugarske i Hrvatske.
Hrvatski učenici i nastavnici uključili su se u projekt posredstvom CARNET-a, partnera na projektu CRISS, koji je pilotirao CRISS-ov model stjecanja digitalne kompetencije i platforme na razini Hrvatske. Čak 1000 hrvatskih učenika i 60 nastavnika iz ukupno 21 škole bilo je uključeno u pilot projekt koji se provodio tijekom školske godine 2018./2019.
Hrvatski učenici i njihovi nastavnici koristili su CRISS-ovu platformu u nastavnim aktivnostima različitih predmeta, razvijali i vrednovali svoju digitalnu kompetenciju te na kraju stekli certifikat za razvijene potkompetencije iz pet područja – (1) Digitalno građanstvo, (2) Digitalna komunikacija i suradnja, (3) Pretraživanje i upravljanje digitalnim informacijama, (4) Kreiranje digitalnog sadržaja te (5) Digitalno rješavanje problema. U odnosu na određeno područje, stjecali su certifikate na temelju objektivnih rezultata, odnosno na temelju ukupnog broja riješenih zadataka vezanih uz određene potkompetencije. Prema pravilima certificiranja ugrađenima u sustav, CRISS platforma automatski dodjeljuje certifikate.
Hrvatske su škole ostvarile zavidan rezultat: na razini cijelog projekta dodijeljeno je 2309 certifikata za stečene potkompetencije, od čega je 773 otišlo u ruke hrvatskih učenika. Na okruglom su stolu najuspješniji nastavnici, Marina Vukančić iz Osnovne škole Ive Andrića Zagreb, Jasmina Kljunić iz Upravne škole Zagreb i Ivan Kardum iz Osnovne škole Horvati, predstavili svoje iskustvo rada s platformom i razvijanja digitalnih vještina učenika. Među pet škola s najviše stečenih certifikata našle su se još Srednja škola Zlatar i Tehnička škola Požega koje su zahvaljujući predanom radu na projektu također bile pozvane na konferenciju te pridonijele raspravi nakon okruglog stola prenoseći svoja iskustva.
Osim iskustva nastavnika, raznolikosti sadržaja okruglog stola, pridonio je izvanredni profesor s Fakulteta organizacije i informatike Igor Balaban. Profesor Balaban predstavio je znanstveni doprinos projekta CRISS i naglasio jedinstvenost projekta vezano uz mogućnost korištenja alata (platforme) koji istovremeno služi vođenom stjecanju, vrednovanju i certificiranju digitalne kompetencije te kao takav predstavlja jedinstven proizvod u europskim obrazovnim sustavima. Osim toga, profesor Balaban naglasio je i važnost razvijanja digitalne kompetencije i prilagodljivost platforme različitim europskim obrazovnim kontekstima.
Nakon izlaganja panelista, uslijedila je živa rasprava o potrebama razvijanja digitalne kompetencije u suvremenom društvu te mogućnostima njenog razvijanja kroz standardne obrazovne i druge okvire koje pružaju ovakvi projekti. Na samom kraju okruglog stola dodijeljene su zahvalnice školama koje su sudjelovale u projektu.